menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr I/02




     P r o t o k ó ł nr I/02
    z I inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    dnia 19 listopada 2002r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1000.

    1. Odśpiewanie Hymnu Państwowego.

    Obrady rozpoczął Przewodniczący Rady III Kadencji RM dr Stefan Mróz. Złożył gratulacje nowo wybranym radnym IV kadencji RM w Kłodzku oraz wybranemu burmistrzowi Miasta Kłodzka Panu Romanowi Lipskiemu.

    Życząc zgodnej i owocnej współpracy przekazał prowadzenie I sesji inauguracyjnej seniorowi, radnemu Panu Tadeuszowi Kmiecikowi.

    2. Otwarcie I inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej.

    Na podstawie artykułu 20 ust. 2 i 2c ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, jednolity teks Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001r. oraz § 33 ust. 1 Statutu Gminy Miasta Kłodzka Pan T. Kmiecik otworzył I uroczystą sesję IV kadencji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Następnie powitał gości zaproszonych w osobach:

    1. Senator RP Kazimierz Drożdż – 57-500 Bystrzyca, ul. Okrzei 20
    2. Poseł na Sejm RP Magdalena Banaś – ul. Bohaterów Getta 13a, 57-300 Kłodzko.
    3. Poseł na Sejm RP Czesław Pogoda – Kłodzko, ul. Wojska Polskiego 18,
    4. Poseł na Sejm RP Zbigniew Chlebowski – 58-100 Świdnica, ul. Rynek 39.
    5. Tadeusz Bis – dyrektor Banku PKO BP, Pl. Jedności 1, Kłodzko.
    6. Marian Kołodziejczyk – KPM Meble-Kłodzko Sp. z o.o., Kłodzko, ul. Objazdowa 5.
    7. płk Haraf Jerzy – Komendant Wojskowej Komendy Uzupełnień w Kłodzku, ul. Bohaterów Getta 7.
    8. Krzysztof Raczyński - Dyrektor Fabryki Genral Electric – ul. Piłsudskiego 5, Kłodzko.
    9. ppłk Józef Ostapkowicz - Komendant Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej w Kłodzku im. Ziemi Kłodzkiej, ul. Wyspiańskiego 2, Kłodzko.
    10. mgr Jan Załuska – Naczelnik Urzędu Skarbowego,
    11. ul. Walasiewiczówny 1, Kłodzko.
    12. podinsp. mgr Arnold Różewicz – Komendant Powiatowej Policji w Kłodzku, Pl. Chopina 1.
    13. st. bryg. inż. Jan Chodorowski - Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, ul. Traugutta, Kłodzko.
    14. płk. mgr. Andrzej Minejko – Dyrektor Zakładu Karnego w Kłdozku, ul. Bohaterów Getta 16, Kłodzko.
    15. Maria Sęga - Dyrektor Kłodzkiego Przedsiębiorstwa Budowlanego Sp. z o.o., ul. Zajęcza 4, Kłodzko.
    16. mgr Marta Sługocka - Prezes Sądu Rejonowego, ul. Bohaterów Getta 15, Kłodzko
    17. mgr Tedeusz Zieliński - Prokurator Rejonowy, PL. B. Chrobrego 20, Kłodzko.
    18. Leszek Jurasz Prezes Fabryki Armatury Przemysłowej ZETKAMA SA ul. Śląska 24, Kłodzko.
    19. inż. Janusz Bąk – Przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej.
    20. Pan Krzysztof Dominiuk – opiekun z ramienia Wojewody

    oraz:

    dyrektorów Zakładów i jednostek podległych Urzędowi Miasta, prasę i telewizję pracowników urzędu oraz mieszkańców Kłodzka przybyłych na sesję.

    Porządek obrad uległ zmianie bowiem przed przystąpieniem do jakiegokolwiek głosowania radni zobowiązani są w pierwszej kolejności złożyć ślubowanie.

    3. Informacja Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej Pana Janusza Bąka o przebiegu i wynikach wyborów.

    Prezentowana informacja przez Pana Janusza Bąka stanowi (zał. nr 1) do protokołu.

    W imieniu Miejskiej Komisji Wyborczej Pan J. Bąk złożył serdeczne gratulacje Państwu radnym wybranym na IV kadencję Rady Miejskiej w Kłodzku. Pogratulował serdecznie po raz pierwszy wybranemu w bezpośrednich wyborach burmistrzowi. Życzył wszystkim prowadzenia pomyślnych działań na rzecz rozwoju miasta Kłodzka, podejmowania decyzji ponad podziałami politycznymi, dla dobra jego mieszkańców.

    4. Ślubowanie radnych.

    Najmłodszy wiekiem radny Pan Łukasz Walter wypowiedział rotę ślubowania radnych:

    “Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ślubuje uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwe, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.

    Następnie w kolejności alfabetycznej Pan Łukasz Walter wyczytywał imiona i nazwiska radnych, którzy wypowiadali słowo: Ślubuję z możliwością dodania: Tak mi dopomóż Bóg.

    5. Wybór sekretarzy sesji.

    Prowadzący sesję radny senior T. Kmiecik zaproponował, aby wybrać dwóch sekretarzy sesji. Rada jednogłośnie przyjęła propozycję – 20 głosów “za”.

    Radny Leszek Rogalewski zgłosił na sekretarza obrad radną Jolantę Kobak (radna wyraziła zgodę). Radna Celina Włodarczyk zaproponowała kandydaturę Łukasza Waltera (który również wyraził zgodę na kandydowanie).

    Pan T. Kmiecik poddał pod głosowanie przyjęcie obu kandydatur. Rada jednogłośnie – 20 głosów “za” dokonała wyboru sekretarzy obrad: J. Kobak i Ł. Waltera.

    Pan T. Kmiecik stwierdził, iż w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    6. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Radna C. Włodarczyk zgłosiła wniosek o skreślenie w punkcie 8 porządku obrad podpunku a) i b) czyli skreślenie powołania komisji mandatowej i wnioskowej.

    Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższą poprawkę.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    Następnie Pan T. Kmiecik zaproponował aby punkt 7 porządku obrad przenieść do pozycji 11 natomiast dotychczasowe pozycje od 7 do 11 przenieść o jeden punkt w górę.

    Głosowanie: za – 20 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    W związku z tym, że więcej uwag do proponowanego porządku obrad nie wniesiono przewodniczący obrad poddał go pod głosowanie wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Odśpiewanie Hymnu Państwowego.
    2. Otwarcie I inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej.
    3. Informacja Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej Pana Janusza Bąka o przebiegu i wynikach wyborów.
    4. Ślubowanie radnych.
    5. Wybór sekretarzy sesji.
    6. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    7. Wybory członków komisji skrutacyjnej.
    8. Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej.
    9. Wybór Zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
    11. Ślubowanie burmistrza.
    12. Wystąpienie nowo wybranego Przewodniczącego Rady Miejskiej.
    13. Sprawy różne.
    14. Zakończenie sesji.

    Wybory członków komisji skrutacyjnej.

    Radna C. Włodarczyk zaproponowała na członka Komisji Skrutacyjnej radnego Jerzego Rutkowskiego (radny wyraził zgodę na kandydowanie).

    Radny L. Rogalewski zaproponował do składu Komisji Skrutacyjnej radną J. Kobak (radna wyraziła zgodę na kandydowanie).

    Radny P. Brzostowicz zaproponował radnego E. Bednarczyka (radny wyraził zgodę na kandydowanie).

    Radny K. Oktawiec zaproponował radnego Z. Dudę (radny wyraził zgodę na kandydowanie).

    Radny Ł. Walter zgłosił radną Irenę Adamczewską (radna wyraziła zgodę na kandydowanie).

    Przewodniczący obrad radny senior T. Kmiecik poddał pod głosowanie przyjęcie powyższych kandydatur do składu Komisji Skrutacyjnej.

    Rada jednogłośnie: 20 głosami – “za” przyjęła skład Komisji Skrutacyjnej.

    Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej.

    Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się wybierając na jej przewodniczącego radnego Jerzego Rutkowskiego.

    Członkami są:

    1. Jolanta Kobak.
    2. Irena Adamczewska.
    3. Eugeniusz Bednarczyk.
    4. Zdzisław Duda.

    Radny M. Krzak zgłosił kandydaturę radnego Krzysztofa Oktawca (radny wyraził zgodę na kandydowanie).

    Radny Zdzisław Duda zgłosił kandydaturę radnego Witolda Krzelowskiego (radny wyraził zgodę na kandydowanie).

    Więcej kandydatur nie zgłoszono.

    Komisja skrutacyjna przystąpiła do pracy przygotowując karty do głosowania.

    Przerwa w obradach godz. 1105 - 1115

    Po przerwie przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Jerzy Rutkowski poinformował, iż zostało przygotowanych 20 kart do głosowania. Na karcie znajdują się dwa nazwiska napisane w kolejności alfabetycznej. Czyli na pierwszym miejscu jest Pan W. Krzelowski na drugim Pan K. Oktawiec. Głosowanie jest tajne, przy nazwisku osoby, którą desygnuje się na Przewodniczącego Rady należy w kratce postawić znak X, będzie to świadczyło o wyborze tej osoby na stanowisko przewodniczącego.

    Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytywał kolejno z listy nazwiska radnych, którzy dokonywali aktu głosowania. Wszyscy radni wzięli udział w głosowaniu. Komisja Skrutacyjna przystąpiła do liczenia głosów. Ogłoszono przerwę w obradach.

    Przerwa w obradach godz. 1140 – 1200.

    Po przerwie Jerzy Rutkowski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej (zał. nr 2).

    Na Przewodniczącego Rady Miejskiej wybrano Krzysztofa Oktawca, który w głosowaniu tajnym uzyskał głosów 15.

    W tym momencie prowadzący obrady radny senior T. Kmiecik pogratulował radnemu K. Oktawcowi wyboru na Przewodniczącego Rady Miejskiej, po czym przekazał nowo wybranemu przewodniczącemu prowadzenie obrad sesji.

    1. Wybór Zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej.
    2. Przewodniczący Rady K. Oktawiec poinformował, iż Statut przewiduje dwóch wiceprzewodniczących, poprosił więc o zgłaszanie kandydatur.

      Radny L. Michalski zgłosił kandydaturę radnej. C. Włodarczyk (radna wyraziła zgodę na kandydowanie).

      Radny E. Bendarczyk zgłosił kandydaturę radnego P. Brzostowicza (radny wyraził zgodę na kandydowanie).

      Więcej kandydatur nie zgłoszono.

      Komisja Skrutacyjna przystąpiła do sporządzenia kart do głosowania.

      Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach.

      Przerwa w obradach godz. 1215 – 1225.

      Po przerwie przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Jerzy Rutkowski poinformował, iż zostały przygotowane karty do głosowania na Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej. Przygotowano 2 karty: jedna z nazwiskiem jednego kandydata, na drugiej znajduje się nazwisko drugiego kandydata. Wybory zostaną przeprowadzono analogicznie, jak wybory Przewodniczącego Rady z tym, że każdy radny otrzyma dwie karty. Przy nazwisko osoby na którą oddaje się głos należy postawić znak X, jeżeli radni nie akceptują kandydatury należy to nazwisko skreślić. Przystąpiono do głosowania.

      Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytywał kolejno z listy nazwiska radnych, którzy dokonywali aktu głosowania. Wszyscy radni wzięli udział w głosowaniu. Komisja Skrutacyjna przystąpiła do liczenia głosów. Ogłoszono przerwę w obradach.

      Przerwa w obradach godz. 1235 - 1245.

      Po przerwie Jerzy Rutkowski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej (zał. nr 3 i 4).

      Wiceprzewodniczącymi Rady Miejskiej w Kłodzku IV kadencji zostali radna Celina Włodarczyk otrzymując 13 głosów popierających oraz radny Piotr Brzostowicz otrzymując 15 głosów popierających jego osobę.

      Podsumowując Przewodniczący Rady K. Oktawiec poinformował, iż projekt uchwały druk nr 1 (zał. nr 5) w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kłodzku, w głosowaniu tajnym został przyjęty, po czym przewodniczący odczytał treść uchwały.

      Uchwała otrzymała nr I/1/2002 (zał. nr 6).

      Następnie poinformował, że projekt uchwały w sprawie wyboru Zastępców Przewodniczacego Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 2 (zał. nr 7) w głosowaniu tajnym został przyjęty, w tym przypadku również odczytano treść uchwały w sprawie wyboru Zastępców Przewodniczacego Rady Miejskiej w Kłodzku.

      Uchwała otrzymała nr I/2/2002 (zał. nr 8).

    3. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
    4. O zabranie głosu poprosił Pan dr Stefan Mróz. Poinformował, iż na jego ręce wpłynęło pismo od Pana burmistrza Romana Lipskiego, który jednocześnie kandydował na radnego. Pismo, które otrzymał Pan S. Mróz dotyczy zrzeczenia się mandatu radnego. Pismo zostało wręczone Przewodniczącemu Rady Miejskiej, który odczytał je wszystkim radnym, stanowi ono załącznik nr 9 do protokołu.

      Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego druk nr 3, (zał. nr 10).

      Radczyni prawna pani M. Dąbrowska Michalak wniosła, iż w § 2 projektu uchwały jest błąd, bowiem wykonanie uchwały zleca się Przewodniczącemu Rady Miejskiej, a nie jak zapisano - Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

      W związku z powyższym Przewodniczący poddał pod głosowanie poprawkę § 2, który powinien brzmieć: Wykonanie uchwały zleca się Przewodniczącemu Rady Miasta Kłodzka.

      Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

      Głosowanie całej uchwały wraz z naniesioną poprawką.

      Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr I/3/2002 (zał. nr 11).

    5. Ślubowanie burmistrza.
    6. Burmistrz Roman Lipski na podst. art. 29a ustawy z dnia 8 marca o samorządzie gminnym złożył ślubowanie, wypowiadając:

      “Obejmując urząd burmistrza miasta uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności miasta.

      “Tak mi dopomóż Bóg”.

      Następnie Pan Roman Lipski przyjął szereg gratulacji i życzeń w związku z objęciem funkcji Burmistrza Miasta Kłodzka.

      Głos zabrała poseł na Sejm RP Pani Magdalena Banaś, która w imieniu parlamentarzystów, w imieniu swoim, posła Czesława Pogody, senatora Kazimierza Drożdża i senatora Henryka Gołębiewskiego złożyła gratulacje i najlepsze życzenia wszelkiej pomyślności, zdrowia i sukcesów w działalności samorządowej na ręce burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego oraz na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej - prosi o przyjęcie gratulacji z okazji wyboru do grona radnych RM w Kłodzku jak również dla wszystkich nowo wybranych radnych.

      Teks podziękowań stanowi (zał. nr 12) do protokołu.

    7. Wystąpienie nowo wybranego Przewodniczącego Rady Miejskiej.
    8. Głos zabrał Przewodniczący Rady Miasta Pan Krzysztof Oktawiec.

      “Wysoka Rado, Szanowni goście, Mieszkańcy Kłodzka!

      Serdecznie dziękuje za obdarzenie mnie mandatem zaufania i powierzenie mi tak zaszczytnej roli Przewodniczącego Rady Miejskiej. Mam nadzieję, że stanę na wysokości zadania i funkcję tę pełnić będę bez zastrzeżeń. Jestem osobą bardzo cierpliwą, potrafiącą słuchać innych, co powinno wpłynąć pozytywnie na wzajemne kontakty między radnymi i atmosferę pracy Rady oraz obrad sesji. Liczę na bliską współpracę, a także pomoc zarówno ze strony radnych koalicji jak i pozostałych członków Rady.

      Chciałbym serdecznie pogratulować nowo wybranemu Burmistrzowi Miasta Kłodzka Panu Romanowi Lipskiemu, zwłaszcza, że jest to zwycięstwo w pierwszych bezpośrednich wyborach na ten urząd i otrzymane poparcie ze strony klodczan zobowiązuje do ciężkiej pracy – w co nie wątpię. Liczę, że współpraca na linii Przewodniczący Rady i Burmistrz Miasta będzie konstruktywna i prowadzona w zgodności i zrozumieniu. Mam także nadzieję, że burmistrz Roman Lipski nie odrzuci możliwości współpracy z większościową koalicją w naszym mieście, a w ramach działań na rzecz mieszkańców i naszego miasta stworzymy nić porozumienia między władzą uchwałodawczą i wykonawczą. Zdaję sobie doskonale sprawę z odpowiedzialności i zadań jakie spoczęły na nowej Radzie i ze swojej strony dołożę wszelkich starań, aby skrupulatnie wypełniać obowiązki jakie nakłada na mnie zarówno ustawa jak i Statut Miasta. Uważam, że przy pewnych kompromisach i wzajemnych zrozumieniu możemy usprawnić pewne działania Rady i uniknąć nieporozumień na przyszłość. Jeszcze raz dziękuję za poparcie mojej osoby i życzę wszystkim spokojnej i efektywnej pracy w najbliższej kadencji. Dziękuję bardzo”

      Oklaski.

    9. Sprawy różne.
    10. Głos zabrał burmistrz Roman Lipski.

      Jest to uroczysta sesja Rady Miasta w Kłodzku, na której radni ślubowali i burmistrz ślubował. Obyśmy nie zapomnieli tego tekstu do końca tej kadencji, obyśmy często przypominali sobie to - komu mamy służyć. Uważam, że społeczność miasta Kłodzka i wyborcy, którzy nam mandat powierzyli to są ci, którym mamy służyć. To burmistrz i jego załoga jako organ wykonawczy mają traktować każdego wyborcę i każdego mieszkańca w sposób szczególny. Rada Miasta i radni powinni mu w tym pomagać – liczę na tę pomoc i zrozumienie. Jestem w mniejszości, rozpocząłem pewne rozmowy z koalicją rządzącą. Koalicja się zawiązała, ja w kampanii wyborczej na pytania, które kierowano pod moim adresem jednoznacznie oznajmiłem z kim mogę współpracować. Wybory stworzyły określoną sytuację polityczną w tym mieście. Choć jestem, wrogiem tego żeby upolityczniać funkcjonowanie Rady i współpracę Rady między burmistrzem a radnymi, będę dążył do tego ażeby na pierwszym miejscu była postawiona służba temu społeczeństwu, a nie partie polityczne, które w zanadrzu mają do załatwienia kilka spraw. Poszę i apeluje, kieruję te słowa do Was wszystkich tutaj zebranych - nie partia polityczna, nie interesy tej partii, a przede wszystkim mieszkańcy. Rozmowy moje jakie prowadziłem nie są jeszcze rozstrzygnięciami, a docierały do mnie już tutaj w przerwach słowa, że galeria wrze, bo dyskutuje się kto będzie pełnił taką czy inną funkcję – nieprawdą jest, decyzji żadnych nie podjąłem i do najbliższego piątku nie podejmę. Mam jednego kandydata, który akceptowany jest przez wszystkie strony, ale to ja mam sobie dobierać współpracownika, a nie partie polityczne mają mi wskazywać z kim mam współpracować, to ja całym majątkiem będę odpowiadał za wszystko. Proszę o zrozumienie i wybaczcie mi taki ton. Zmieniła się rola burmistrza o tym może nie wszyscy jeszcze widzą. To burmistrz w bezpośrednich wyborach ma decydować o wszystkim, a Rada ma mu w tym pomagać. Jeśli się już dzisiaj na ulicy Kłodzka dyskutuje o tym jak dokuczyć temu burmistrzowi ustalając mu takie czy inne wynagrodzenie, to oznajmiam przed kamerami i przed redaktorami, że ja nawet za 500 zł mogę pracować. Tylko o czym to będzie świadczyło w stosunku do tych, którzy takie wnioski będą stawiali. Z ogromnym szacunkiem dla mojego kolegi zza miedzy – przykład wójt Lewina Kłodzkiego gdyby zarabiał sześcio czy siedmiokrotnie więcej ode mnie. Ja się z tym losem pogodzę, idąc na fotel burmistrza wiedziałem dobrze jakie są problemy i z czym się mogę spotkać i takiej sytuacji jaka się zrodziła nie mogłem wykluczyć. Z taką sytuacją muszę się pogodzić, chcę współpracować ponad podziałami, nie wchodząc w koalicję. Ponad podziałami, bo to będzie kompromis wyjścia na przeciw, nikt nie będzie nam zarzucał nawzajem, że poszliśmy w układy polityczne – to ma być porozumienie ponad podziałami. Jest wiele do zrobienia w tym mieście – ja wiem co trzeba zrobić. Jest wielu tutaj na tej sali i radnych, którzy też wiedzą co należy zrobić, nawet jest już przygotowanych kilka uchwał takich, które zobrazują fakt ze chcemy szybko, zdecydowanymi pociągnięciami udowodnić, że ta mozaika polityczna, która się zrodziła będzie wbrew temu co o tej mozaice pomyślano. Ja się przyznam, że pierwsze trzy dni były dla mnie wstrząsem po zapoznaniu się ze składem i analizą polityczną tego układu – ale z każdym układem można pracować – widzę taką szansę i liczę, że w tym mi pomożecie. Dziękuję”

      Oklaski.

      Przewodniczący podziękował burmistrzowi za wystąpienie. Po czym poprosił wszystkich radnych, aby jeszcze w tym tygodniu zapisali się do odpowiednich komisji stałych Rady (listy są wyłożone w biurze Rady). Można zapisać się do dwóch komisji. Do odbioru są również projekty statutu miasta Kłodzka. Przewodniczący prosi o analizę projektu, wnoszenie na piśmie ewentualnych poprawek, sugestii. Na następnej sesji prawdopodobnie powołana zostanie komisja statutowa, która nad tymi poprawkami będzie pracować, aby jeszcze w tym roku można było przyjąć Statut Gminy Miasta Kłodzka.

      Więcej uwag i zapytań w sprawach różnych nie wniesiono.

    11. Zakończenie sesji.

    Przewodniczący podziękował za udział w sesji, złożył jeszcze raz serdeczne gratulacje nowo wybranym radnym i burmistrzowi.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął I inauguracyjną sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam I inauguracyjną sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1330.
    Czas trwania sesji 3 godz. 30 minut (1000 – 1330).
    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Krzysztof Oktawiec

     

     

     

     

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego250

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-10-07 11:42:51
    Aktualizacja: 2007-12-20 00:36:31
    Odslon: 1575

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR