menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • Uchwała Nr XII/81/2003





    Uchwała Nr XII/81/2003
    Rady Miejskiej w Kłodzku
    z dnia 23 czerwca 2003 roku

    w sprawie: dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 rok

    Na podstawie art.18, ust.2, pkt 4, pkt 9 lit. ,,c” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. Nr 142, poz.1591 z 2001 roku z późn. zmianami ) oraz art. 109, ust 2, pkt. 1 i art. 128 ust 2 pkt.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 Nr 15 poz. 148), Rada Miasta Kłodzko uchwala:

    § 1

    Zwiększyć dochody budżetu o kwotę 278 200,- zł
    Zmniejszyć dochody budżetu o kwotę 165 700,- zł
    wg załącznika nr 1.

    § 2

    Zwiększyć wydatki budżetu o kwotę 682 787,- zł
    Zmniejszyć wydatki budżetu o kwotę 122 000,- zł
    wg załącznika nr 2.

    § 3


    Dokonać zmiany wydatków inwestycyjnych finansowanych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska wg załącznika nr 3.

    § 4

    Zwiększa się deficyt o kwotę 448 287,-zł
    Źródłem pokrycia deficytu jest; kredyt inwestycyjny długoterminowy 167 500,-zł wolne środki z 2002 roku 280 787,-zł


    § 5

    Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

    § 6

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

     

     

    Plan po zmianach:

    Dochody: 38 648 869,-zł
    Wydatki: 40 022 024,-zł
    Deficyt: 1 373 155,-zł

    Uzasadnienie
    Do Uchwały Rady Miejskiej Nr.....
    z dnia ..... czerwca 2003 roku

     

    ZWIĘKSZENIE DOCHODÓW; 278 200-zł

    1. Wprowadza się dochody ponadplanowe w wysokości 75 100,-zł,

    które obejmują ;

    1.1 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 42 500,-zł
    Dział 700 – 20 000,-zł ,
    Dział 756 – 22 500,-zł,
    Otrzymane spadki zapisy i darowizny- 10 000,-zł
    Dział 630 –5 000,-zł, z przeznaczeniem na organizację ,, Dni Kłodzka”
    Dział 710 – 5 000,-zł z przeznaczeniem na zmianę ,, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego””

    1.4 Wpływy z usług - 1 500,-zł ( prowizja od sprzedaży znaków )

    1.5 Wpływy z różnych dochodów - 15 100,-złDział 750 – refundacja z Powiatowego Urzędu Pracy na;
    zatrudnienie absolwentów - 2 osoby ( referat dochodów )
    zatrudnienie osób niepełnosprawnych – 2 osoby ( monitorowanie miasta – Straż Miejska )

    1.6 Wpływy z różnych usług - 1 000,-zł
    Dział 900 – 1000,-zł – za oświetlenie reklam ( DIMEX, KORONA )Opłaty eksploatacyjnej – 5.000,-zł ( Cegielnia – Leszczyna )

    2. Wprowadza się dochody otrzymane z innych źródeł ; 203 100,-zł
    Dział 801 rozdz. 80195

    Urząd Miejski w Kłodzku otrzymał nagrodę pieniężną za projekt pod tytułem ,,Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w Kłodzku” w wysokości - 40 000,-zł. Zgodnie z warunkami konkursowymi nagroda ta będzie przekazana jako dotacja na cele realizacji inwestycji termomodernizacyjnej SP Nr 3 w Kłodzku, której celem jest ochrona środowiska – ochrona powietrza.

    Dział 921 rozdz. 92116

    Pismem OK.0714-18/2003 Starosty Powiatu Kłodzkiego , Urząd Miejski został poinformowany o zwiększeniu dotacji celowej z przeznaczeniem na realizację zadań biblioteki powiatowej zgodnie z zawartym porozumieniem w wysokości – 7 900,-zł.

    Dział 921 rozdz. 92118

    Pismem WB-ZW-4102-19-431/03 z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu , Urząd Miejski w Kłodzku został poinformowany o rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu, zadania pn,,, Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” i przyznaniu dotacji w kwocie; 72 000,-zł.Planowana wielkość dotacji w budżecie na 2003 rok wynosiła 125 000,-zł. Różnica pomiędzy wielkością planowaną dotacji , a przyznaną stanowi kwotę 53 000,-zł. Zatem aby zadanie było zrealizowane , proponuje się aby źródłem pokrycia powstałej różnicy były środki z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.

    2.4 Dział 926 rozdz. 92695

    Na podstawie zawartej Umowy Nr 16/S/2003 o dofinansowanie pomiędzy Powiatem Kłodzkim, a SP Nr 7 w Kłodzku, Urząd Miejski w Kłodzku został poinformowany celem ujęcia w budżecie wpływów tytułem pomocy finansowej udzielonej podległej jednostce organizacyjnej. Dofinansowanie obejmuje kwotę - 700 zł z przeznaczeniem na organizację X Jubileuszowego Ulicznego Biegu Kościuszkowskiego.

    2.5 Dział 926 rozdz. 92695

    Zgodnie z zawartą umową nr 441/01/322 z dnia 13.XII.2001 r. o dofinansowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego ze środków Urzędu Kultury Fizycznej i Sportu, UKFiS dofinansuje roboty nieprzewidziane, które wystąpią w trakcie realizacji zadania w wysokości 33% całkowitych nakładów inwestycyjnych dotyczących tych robót, co stanowi kwotę 82.500,00 zł.

    ZMIEJSZENIE DOCHODÓW; 165 700,-zł

    1. Dokonuje się zmniejszeń planowanych dochodów ;


    Pismem WB-ZW-4102-19-431/03 z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu , Urząd Miejski w Kłodzku został poinformowany o rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu, zadania pn,,, Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” , i przyznaniu dotacji w kwocie; 72 000,-zł. Zatem zasadne jest zmniejszenie planowanej wielkości w budżecie kwoty 125 000,-zł. w Dziale 921 rozdz. 92195 i ujęcie w rozdz. 92118 w kwocie przyznanej dotacji.

    1.2 W związku ze słabą realizacją dochodów z tytułu podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanego w formie karty podatkowej, proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 40 700,-zł celem jego urealnienia. PER SALDO DOCHODÓW - stanowi kwotę - 112 500,-złktóre proponuje się przeznaczyć na wydatki ;w tym ;


    utrzymanie Miejskiej Biblioteki Publicznej Dział 921 7 900,-zł
    zwiększenie wydatków na promocję Dział 630 5 000,-zł
    zwiększenie wydatków na działalność usługową Dział 710 5 000,-zł
    zwiększenie wydatków w administracji samorządowej
    ( zakup energii ) Dział 750 12 100,-zł
    dofinansowanie inwestycji Dział 926 82 500,-zł

     

    II. WYDATKI

    ZWIĘKSZENIE WYDATKÓW 682 787,-zł


    1. Proponuje się zwiększenie wydatków w celu urealnienia planu do rzeczywistych potrzeb.

    1.1 Dzial 600 rozdz. 60016 - na remonty bieżące ulic w wysokości – 27 000,-złDziałania te przyczynią się do zmniejszenia zagrożeń związanych z odszkodowaniami mogącymi mieć miejsce na mieniu gminnym, a także planowana kwota obejmuje remont kładki ul . Żeromskiego i odwodnienie terenu ul Kościuszki.


    Dział 630 rozdz. 63003 – na pokrycie wydatków związanych z organizacją ,,Dni Kłodzka” w wysokości 5 000,-zł

    1.3 Dział 700 rozdz. 70005 – na wyceny, podziały, ogłoszenia prasowe, regulacje stanów prawnych, opłaty stanów prawnych w wysokości 100 000,-zł .Powyższe zwiększenie spowodowane jest zwiększonym zainteresowaniem lokalami mieszkalnymi sprzedawanymi na rzecz najemców.

    1.4 Proponuje się dokonania zmiany i zwiększenie wydatków inwestycyjnych w wysokości 64 000,-zł w;Dział 700 rozdz. 70005 – na;
    nabycie nieruchomości pod strefę ochronną ujęć wody - 15 000,-zł
    nabycie lokalu ul Matejki 4 – 5 000,-zł
    nabycie nieruchomości od AMW – 34 000,-zł
    zamiana nieruchomości z PP. Czarneccy – dopłata – 10 000,-zł

    Powyższe związane jest z ;

    - zamiarem wyburzenia budynków przy ul, Matejki 4,6 i 8, nabycie do zasobu gminnego, lokalu w budynku przy ul Matejki 4, pozwoli to na przygotowanie nieruchomości nie zabudowanej, z uwagi na jej położenie bardzo atrakcyjnej, przeznaczonej pod zabudowę plombową, stanowiącej po nabyciu wyłączną własność Gminy,

    - wpłynięciem w marcu oferty nabycia od Agencji Mienia Wojskowego bardzo atrakcyjnych terenów, mogących stanowić przyszłe tereny budownictwa mieszkaniowego ( tereny obrębu Kukułka ) jak i niezbędne tereny komunikacji ( teren przy ul. Myśliwskiej ),
    zamiana nieruchomości pomiędzy Gminą Miejską Kłodzko a PP. Czarneckimi ( grunt zajęty pod budowę drogi na os. Warszawy Centrum ) planowana była jako bezgotówkowa, jednakże z uwagi na różnice w wartościach zamiennych nieruchomości należy kwotę do dopłaty ująć w budżecie.


    Dział 700 rozdz. 70095 na;
    zakup energii – utrzymanie Matejki 9 w wysokości 3 000,-zł
    poniesienie kosztów związanych z zarządem wspólnotami ul Łukasińskiego w wysokości 18 000,-zł
    odszkodowanie za drogę nabytą z mocy prawa od P. J. Janickiego w wysokości 24 000,-zł

    Wydatki na utrzymanie Matejki 9 nie były planowane z uwagi na trwające od stycznia negocjacje dot. sprzedaży tejże nieruchomości. Z uwagi na fakt, iż do dnia dzisiejszego nie sfinalizowano przedmiotowej transakcji, należy zabezpieczyć niezbędne kwoty na utrzymanie budynku.

    Koszty dotyczące zarządu wspólnotami dotyczą pustostanów lokali przy ul. Łukasińskiego 3,5 i 7 ( lokale te są sukcesywnie sprzedawane ), a dotyczą w szczególności;
    kosztów zarządu w tym; wynagrodzenie zarządcy, koszty eksploatacji nieruchomości wspólnej.

    Odszkodowanie za drogę ( dz.nr3/1,AM-14, obręb Jurandów ) nabytą z mocy prawa, na podstawie decyzji Burmistrza Miasta Kłodzka nr DGK-8226/70/98 z dnia 26.11.1998r. zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości położonej przy ul. Lipowej. Do dnia dzisiejszego nie została uregulowana sprawa odszkodowania z poprzednim właścicielem. Działka ta stanowi część pasa drogowego ulicy Cedrowej.


    Dział 710 rozdz. 71004 na plan zagospodarowania przestrzennego w wysokości 5 000,-zł


    Dział 750 rozdz. 75023 na;
    zakup energii elektrycznej, cieplnej, gazu oraz wody w wysokości 16 600 zł


    wdrożenie Biuletynu Informacji Publicznej, instalacji i przeszkoleniu pracowników w wysokości 8 950,-zł


    utrzymanie miesięcznego abonamentu w wysokości 6 600,-zł

    Powyższe wydatki związane są z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej. BIP – to urzędowy publikator informacyjny w postaci ujednoliconego systemu stron WWW, czyli niezależnie działający serwis internetowy. Celem istnienia i funkcjonowania BIP jest udostępnienie wszelkich informacji o sprawach publicznych. Podstawą zobligowania podmiotów ( instytucji ) jest Ustawa z 6 września 2001 roku o dostępie informacji publicznej. Najpóźniej 1 lipca 2003 roku każda instytucja ( każdy podmiot ) podlegająca zapisom Ustawy powinna stworzyć podmiotową stronę BIP.


    odsetki za pobraną opłatę targową w wysokości 27 000,-zł


    za nieterminowe regulowanie faktur – INGBUD – w wysokości 20 726,-zł


    koszty procesu – Ingbud w wysokości 9 120,-zł.

    Łącznie wydatki zawiązane z naliczeniem odsetek i kosztami procesowymi stanowią kwotę 29 846,-zł. W związku z tym, iż Firma ,,INGBUD” posiada zobowiązania wobec Gminy Miejskiej Kłodzko z tytułu zaległości podatkowych, nastąpiła w drodze ugody kompensata wzajemnych roszczeń na w/w kwotę.

    1.8 Dział 758 rozdz. 75814 - wydatek związany jest ze zwrotem niewykorzystanej

    dotacji celowej w wysokości 191,-zł do Krajowego Biura Wyborczego . Dotacja

    przeznaczona była na aktualizację rejestru wyborców.

    1.9 Dział 801 rozdz. 80101 – na zabezpieczenie środków na odprawę w SP Nr 6 w wysokości 9 000,-zł. . Po dokonaniu analizy przewidywanego wykonania wydatków w SP Nr 6, jednostka nie posiada wolnych środków w swoim budżecie.


    Dział 801 rozdz. 80110 – zabezpieczenie środków na remonty w jednostkach oświatowych w wysokości 40 000,-zł, z uwagi na złożenie wniosków do MEN-u o przyznanie środków na remonty w naszych jednostkach( dot. wymiany instalacji elektrycznej w Gimnazjum Nr 2 ) Dział 801 rozdz. 80195 – w związku z rozstrzygnięciem konkursu CIEPLNEJ, komisja konkursowa Dolnośląskiej Fundacji Ekorozwoju z siedzibą we Wrocławiu przyznała Urzędowi Miejskiemu w Kłodzku za projekt pt; ,, Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w Kłodzku” nagrodę pieniężna w wysokości 40 000,-zł. Nagroda będzie przekazana jako dotacja na cele realizacji inwestycji termomodernizacyjnej SP Nr 3 w Kłodzku, której celem jest ochrona środowiska – ochrona powietrza.

    Dział 921 - W związku z zwiększeniem dotacji celowej na realizację zadań
    biblioteki powiatowej zgodnie z zawartym porozumieniem w sprawie powierzenia Miejskiej Bibliotece Publicznej w Kłodzku w/w zadań w wysokości – 7 900,-zł, zasadne jest zwiększenie dotacji dla Biblioteki.

    Dział 926 rozdz. 92695 – dofinansowanie przez Zarząd Powiatu Kłodzkiego zadania związanego z organizacją X Jubileuszowego Ulicznego Biegu Kościuszkowskiego w wysokości 700,-zł

    Dział 926 rozdz. 92695 – zwiększenie wydatków inwestycyjnych pn,,
    ,,Adaptacja magazynu sprzętu sportowego na halę sportową”- o kwotę 167 500,-zł- ( udział środków własnych - kredyt ) oraz dofinansowanie z UKFiS-u w wysokości 82 500,-zł.

     

    ZMNIEJSZENIE WYDATKÓW 122 000,-zł

    1. Proponuje się zmniejszenie wydatków w;
    Dział 700 rozdz. 70005 – w związku ze zmianą wydatków inwestycyjnych, zaplanowane pierwotne wydatki zmniejsza się o 20 000,-zł

    Dział 801 rozdz. 80110 – w związku z pojawieniem się środków wolnych, po analizie przewidywanych wydatków do końca roku, proponuje się zmniejszenie środków w wysokości 49 000,-zł na remonty w jednostkach oświatowych, oraz na odprawę w SP Nr 6.

    1.5 Dział 921 rozdz. 92118 - w związku z przyznaniem dotacji z WFOŚiGW we Wrocławiu na zadanie pn,,, Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” , w kwocie; 72 000,-zł, należy zmniejszyć planowaną kwotę wydatków o 53 000,-zł

     

    PER SALDO WYDATKÓW - stanowi kwotę - 560 787,-zł
    źródłem finansowania wydatków są;
    dochody ponadplanowe 30 000,-zł
    wolne środki 280 787,-zł
    kredyt długoterminowy 167 500,-zł
    dofinansowanie inwestycji 82 500,-zł

    III . GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA

    1. W związku z przyznaniem dotacji na zadanie inwestycyjne pn.,,Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” , w kwocie mniejszej niż zakładano w budżecie na 2003 rok o 53 000,-zł, proponuje się pokryć brakującą kwotę ze Środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska poprzez zmianę podziału środków przeznaczonych na zadania inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego209

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-08-29 13:19:41
    Aktualizacja: 2007-12-19 23:48:06
    Odslon: 247

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR