Uchwała Nr XII/81/2003
Rady Miejskiej w Kłodzku
z dnia 23 czerwca 2003 roku
w sprawie: dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 rok
Na podstawie art.18, ust.2, pkt 4, pkt 9 lit. ,,c” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. Nr 142, poz.1591 z 2001 roku z późn. zmianami ) oraz art. 109, ust 2, pkt. 1 i art. 128 ust 2 pkt.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 Nr 15 poz. 148), Rada Miasta Kłodzko uchwala:
§ 1
Zwiększyć dochody budżetu o kwotę 278 200,- zł
Zmniejszyć dochody budżetu o kwotę 165 700,- zł
wg załącznika nr 1.
§ 2
Zwiększyć wydatki budżetu o kwotę 682 787,- zł
Zmniejszyć wydatki budżetu o kwotę 122 000,- zł
wg załącznika nr 2.
§ 3
Dokonać zmiany wydatków inwestycyjnych finansowanych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska wg załącznika nr 3.
§ 4
Zwiększa się deficyt o kwotę 448 287,-zł
Źródłem pokrycia deficytu jest; kredyt inwestycyjny długoterminowy 167 500,-zł wolne środki z 2002 roku 280 787,-zł
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kłodzka.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Plan po zmianach:
Dochody: 38 648 869,-zł
Wydatki: 40 022 024,-zł
Deficyt: 1 373 155,-zł
Uzasadnienie
Do Uchwały Rady Miejskiej Nr.....
z dnia ..... czerwca 2003 roku
ZWIĘKSZENIE DOCHODÓW; 278 200-zł
1. Wprowadza się dochody ponadplanowe w wysokości 75 100,-zł,
które obejmują ;
1.1 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 42 500,-zł
Dział 700 – 20 000,-zł ,
Dział 756 – 22 500,-zł,
Otrzymane spadki zapisy i darowizny- 10 000,-zł
Dział 630 –5 000,-zł, z przeznaczeniem na organizację ,, Dni Kłodzka”
Dział 710 – 5 000,-zł z przeznaczeniem na zmianę ,, Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego””
1.4 Wpływy z usług - 1 500,-zł ( prowizja od sprzedaży znaków )
1.5 Wpływy z różnych dochodów - 15 100,-złDział 750 – refundacja z Powiatowego Urzędu Pracy na;
zatrudnienie absolwentów - 2 osoby ( referat dochodów )
zatrudnienie osób niepełnosprawnych – 2 osoby ( monitorowanie miasta – Straż Miejska )
1.6 Wpływy z różnych usług - 1 000,-zł
Dział 900 – 1000,-zł – za oświetlenie reklam ( DIMEX, KORONA )Opłaty eksploatacyjnej – 5.000,-zł ( Cegielnia – Leszczyna )
2. Wprowadza się dochody otrzymane z innych źródeł ; 203 100,-zł
Dział 801 rozdz. 80195
Urząd Miejski w Kłodzku otrzymał nagrodę pieniężną za projekt pod tytułem ,,Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w Kłodzku” w wysokości - 40 000,-zł. Zgodnie z warunkami konkursowymi nagroda ta będzie przekazana jako dotacja na cele realizacji inwestycji termomodernizacyjnej SP Nr 3 w Kłodzku, której celem jest ochrona środowiska – ochrona powietrza.
Dział 921 rozdz. 92116
Pismem OK.0714-18/2003 Starosty Powiatu Kłodzkiego , Urząd Miejski został poinformowany o zwiększeniu dotacji celowej z przeznaczeniem na realizację zadań biblioteki powiatowej zgodnie z zawartym porozumieniem w wysokości – 7 900,-zł.
Dział 921 rozdz. 92118
Pismem WB-ZW-4102-19-431/03 z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu , Urząd Miejski w Kłodzku został poinformowany o rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu, zadania pn,,, Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” i przyznaniu dotacji w kwocie; 72 000,-zł.Planowana wielkość dotacji w budżecie na 2003 rok wynosiła 125 000,-zł. Różnica pomiędzy wielkością planowaną dotacji , a przyznaną stanowi kwotę 53 000,-zł. Zatem aby zadanie było zrealizowane , proponuje się aby źródłem pokrycia powstałej różnicy były środki z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.
2.4 Dział 926 rozdz. 92695
Na podstawie zawartej Umowy Nr 16/S/2003 o dofinansowanie pomiędzy Powiatem Kłodzkim, a SP Nr 7 w Kłodzku, Urząd Miejski w Kłodzku został poinformowany celem ujęcia w budżecie wpływów tytułem pomocy finansowej udzielonej podległej jednostce organizacyjnej. Dofinansowanie obejmuje kwotę - 700 zł z przeznaczeniem na organizację X Jubileuszowego Ulicznego Biegu Kościuszkowskiego.
2.5 Dział 926 rozdz. 92695
Zgodnie z zawartą umową nr 441/01/322 z dnia 13.XII.2001 r. o dofinansowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego ze środków Urzędu Kultury Fizycznej i Sportu, UKFiS dofinansuje roboty nieprzewidziane, które wystąpią w trakcie realizacji zadania w wysokości 33% całkowitych nakładów inwestycyjnych dotyczących tych robót, co stanowi kwotę 82.500,00 zł.
ZMIEJSZENIE DOCHODÓW; 165 700,-zł
1. Dokonuje się zmniejszeń planowanych dochodów ;
Pismem WB-ZW-4102-19-431/03 z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu , Urząd Miejski w Kłodzku został poinformowany o rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu, zadania pn,,, Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” , i przyznaniu dotacji w kwocie; 72 000,-zł. Zatem zasadne jest zmniejszenie planowanej wielkości w budżecie kwoty 125 000,-zł. w Dziale 921 rozdz. 92195 i ujęcie w rozdz. 92118 w kwocie przyznanej dotacji.
1.2 W związku ze słabą realizacją dochodów z tytułu podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanego w formie karty podatkowej, proponuje się zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 40 700,-zł celem jego urealnienia. PER SALDO DOCHODÓW - stanowi kwotę - 112 500,-złktóre proponuje się przeznaczyć na wydatki ;w tym ;
utrzymanie Miejskiej Biblioteki Publicznej Dział 921 7 900,-zł
zwiększenie wydatków na promocję Dział 630 5 000,-zł
zwiększenie wydatków na działalność usługową Dział 710 5 000,-zł
zwiększenie wydatków w administracji samorządowej
( zakup energii ) Dział 750 12 100,-zł
dofinansowanie inwestycji Dział 926 82 500,-zł
II. WYDATKI
ZWIĘKSZENIE WYDATKÓW 682 787,-zł
1. Proponuje się zwiększenie wydatków w celu urealnienia planu do rzeczywistych potrzeb.
1.1 Dzial 600 rozdz. 60016 - na remonty bieżące ulic w wysokości – 27 000,-złDziałania te przyczynią się do zmniejszenia zagrożeń związanych z odszkodowaniami mogącymi mieć miejsce na mieniu gminnym, a także planowana kwota obejmuje remont kładki ul . Żeromskiego i odwodnienie terenu ul Kościuszki.
Dział 630 rozdz. 63003 – na pokrycie wydatków związanych z organizacją ,,Dni Kłodzka” w wysokości 5 000,-zł
1.3 Dział 700 rozdz. 70005 – na wyceny, podziały, ogłoszenia prasowe, regulacje stanów prawnych, opłaty stanów prawnych w wysokości 100 000,-zł .Powyższe zwiększenie spowodowane jest zwiększonym zainteresowaniem lokalami mieszkalnymi sprzedawanymi na rzecz najemców.
1.4 Proponuje się dokonania zmiany i zwiększenie wydatków inwestycyjnych w wysokości 64 000,-zł w;Dział 700 rozdz. 70005 – na;
nabycie nieruchomości pod strefę ochronną ujęć wody - 15 000,-zł
nabycie lokalu ul Matejki 4 – 5 000,-zł
nabycie nieruchomości od AMW – 34 000,-zł
zamiana nieruchomości z PP. Czarneccy – dopłata – 10 000,-zł
Powyższe związane jest z ;
- zamiarem wyburzenia budynków przy ul, Matejki 4,6 i 8, nabycie do zasobu gminnego, lokalu w budynku przy ul Matejki 4, pozwoli to na przygotowanie nieruchomości nie zabudowanej, z uwagi na jej położenie bardzo atrakcyjnej, przeznaczonej pod zabudowę plombową, stanowiącej po nabyciu wyłączną własność Gminy,
- wpłynięciem w marcu oferty nabycia od Agencji Mienia Wojskowego bardzo atrakcyjnych terenów, mogących stanowić przyszłe tereny budownictwa mieszkaniowego ( tereny obrębu Kukułka ) jak i niezbędne tereny komunikacji ( teren przy ul. Myśliwskiej ),
zamiana nieruchomości pomiędzy Gminą Miejską Kłodzko a PP. Czarneckimi ( grunt zajęty pod budowę drogi na os. Warszawy Centrum ) planowana była jako bezgotówkowa, jednakże z uwagi na różnice w wartościach zamiennych nieruchomości należy kwotę do dopłaty ująć w budżecie.
Dział 700 rozdz. 70095 na;
zakup energii – utrzymanie Matejki 9 w wysokości 3 000,-zł
poniesienie kosztów związanych z zarządem wspólnotami ul Łukasińskiego w wysokości 18 000,-zł
odszkodowanie za drogę nabytą z mocy prawa od P. J. Janickiego w wysokości 24 000,-zł
Wydatki na utrzymanie Matejki 9 nie były planowane z uwagi na trwające od stycznia negocjacje dot. sprzedaży tejże nieruchomości. Z uwagi na fakt, iż do dnia dzisiejszego nie sfinalizowano przedmiotowej transakcji, należy zabezpieczyć niezbędne kwoty na utrzymanie budynku.
Koszty dotyczące zarządu wspólnotami dotyczą pustostanów lokali przy ul. Łukasińskiego 3,5 i 7 ( lokale te są sukcesywnie sprzedawane ), a dotyczą w szczególności;
kosztów zarządu w tym; wynagrodzenie zarządcy, koszty eksploatacji nieruchomości wspólnej.
Odszkodowanie za drogę ( dz.nr3/1,AM-14, obręb Jurandów ) nabytą z mocy prawa, na podstawie decyzji Burmistrza Miasta Kłodzka nr DGK-8226/70/98 z dnia 26.11.1998r. zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości położonej przy ul. Lipowej. Do dnia dzisiejszego nie została uregulowana sprawa odszkodowania z poprzednim właścicielem. Działka ta stanowi część pasa drogowego ulicy Cedrowej.
Dział 710 rozdz. 71004 na plan zagospodarowania przestrzennego w wysokości 5 000,-zł
Dział 750 rozdz. 75023 na;
zakup energii elektrycznej, cieplnej, gazu oraz wody w wysokości 16 600 zł
wdrożenie Biuletynu Informacji Publicznej, instalacji i przeszkoleniu pracowników w wysokości 8 950,-zł
utrzymanie miesięcznego abonamentu w wysokości 6 600,-zł
Powyższe wydatki związane są z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej. BIP – to urzędowy publikator informacyjny w postaci ujednoliconego systemu stron WWW, czyli niezależnie działający serwis internetowy. Celem istnienia i funkcjonowania BIP jest udostępnienie wszelkich informacji o sprawach publicznych. Podstawą zobligowania podmiotów ( instytucji ) jest Ustawa z 6 września 2001 roku o dostępie informacji publicznej. Najpóźniej 1 lipca 2003 roku każda instytucja ( każdy podmiot ) podlegająca zapisom Ustawy powinna stworzyć podmiotową stronę BIP.
odsetki za pobraną opłatę targową w wysokości 27 000,-zł
za nieterminowe regulowanie faktur – INGBUD – w wysokości 20 726,-zł
koszty procesu – Ingbud w wysokości 9 120,-zł.
Łącznie wydatki zawiązane z naliczeniem odsetek i kosztami procesowymi stanowią kwotę 29 846,-zł. W związku z tym, iż Firma ,,INGBUD” posiada zobowiązania wobec Gminy Miejskiej Kłodzko z tytułu zaległości podatkowych, nastąpiła w drodze ugody kompensata wzajemnych roszczeń na w/w kwotę.
1.8 Dział 758 rozdz. 75814 - wydatek związany jest ze zwrotem niewykorzystanej
dotacji celowej w wysokości 191,-zł do Krajowego Biura Wyborczego . Dotacja
przeznaczona była na aktualizację rejestru wyborców.
1.9 Dział 801 rozdz. 80101 – na zabezpieczenie środków na odprawę w SP Nr 6 w wysokości 9 000,-zł. . Po dokonaniu analizy przewidywanego wykonania wydatków w SP Nr 6, jednostka nie posiada wolnych środków w swoim budżecie.
Dział 801 rozdz. 80110 – zabezpieczenie środków na remonty w jednostkach oświatowych w wysokości 40 000,-zł, z uwagi na złożenie wniosków do MEN-u o przyznanie środków na remonty w naszych jednostkach( dot. wymiany instalacji elektrycznej w Gimnazjum Nr 2 ) Dział 801 rozdz. 80195 – w związku z rozstrzygnięciem konkursu CIEPLNEJ, komisja konkursowa Dolnośląskiej Fundacji Ekorozwoju z siedzibą we Wrocławiu przyznała Urzędowi Miejskiemu w Kłodzku za projekt pt; ,, Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 w Kłodzku” nagrodę pieniężna w wysokości 40 000,-zł. Nagroda będzie przekazana jako dotacja na cele realizacji inwestycji termomodernizacyjnej SP Nr 3 w Kłodzku, której celem jest ochrona środowiska – ochrona powietrza.
Dział 921 - W związku z zwiększeniem dotacji celowej na realizację zadań
biblioteki powiatowej zgodnie z zawartym porozumieniem w sprawie powierzenia Miejskiej Bibliotece Publicznej w Kłodzku w/w zadań w wysokości – 7 900,-zł, zasadne jest zwiększenie dotacji dla Biblioteki.
Dział 926 rozdz. 92695 – dofinansowanie przez Zarząd Powiatu Kłodzkiego zadania związanego z organizacją X Jubileuszowego Ulicznego Biegu Kościuszkowskiego w wysokości 700,-zł
Dział 926 rozdz. 92695 – zwiększenie wydatków inwestycyjnych pn,,
,,Adaptacja magazynu sprzętu sportowego na halę sportową”- o kwotę 167 500,-zł- ( udział środków własnych - kredyt ) oraz dofinansowanie z UKFiS-u w wysokości 82 500,-zł.
ZMNIEJSZENIE WYDATKÓW 122 000,-zł
1. Proponuje się zmniejszenie wydatków w;
Dział 700 rozdz. 70005 – w związku ze zmianą wydatków inwestycyjnych, zaplanowane pierwotne wydatki zmniejsza się o 20 000,-zł
Dział 801 rozdz. 80110 – w związku z pojawieniem się środków wolnych, po analizie przewidywanych wydatków do końca roku, proponuje się zmniejszenie środków w wysokości 49 000,-zł na remonty w jednostkach oświatowych, oraz na odprawę w SP Nr 6.
1.5 Dział 921 rozdz. 92118 - w związku z przyznaniem dotacji z WFOŚiGW we Wrocławiu na zadanie pn,,, Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” , w kwocie; 72 000,-zł, należy zmniejszyć planowaną kwotę wydatków o 53 000,-zł
PER SALDO WYDATKÓW - stanowi kwotę - 560 787,-zł
źródłem finansowania wydatków są;
dochody ponadplanowe 30 000,-zł
wolne środki 280 787,-zł
kredyt długoterminowy 167 500,-zł
dofinansowanie inwestycji 82 500,-zł
III . GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA
1. W związku z przyznaniem dotacji na zadanie inwestycyjne pn.,,Modernizacja kotłowni stałopalnej na gazową w budynku Muzeum Ziemi Kłodzkiej” , w kwocie mniejszej niż zakładano w budżecie na 2003 rok o 53 000,-zł, proponuje się pokryć brakującą kwotę ze Środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska poprzez zmianę podziału środków przeznaczonych na zadania inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.