SPRAWOZDANIE
BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
Z PRACY MIĘDZY SESJAMI RADY MIEJSKIEJ
ZA OKRES OD DNIA 21.10.2003 r. DO DNIA 17.11.2003 r.
W omawianym okresie podjąłem następujące decyzje - w zakresie:
I ZARZĄD MIENIEM GMINNYM
1. Sprzedaż lokali mieszkalnych
- przeznaczyłem do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców 32 lokale mieszkalne,
- podpisałem protokoły rokowań dot. sprzedaży 30 lokali mieszkalnych na rzecz najemców,
- zawarłem 32 akty notarialne – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 115 943 zł.
2. Sprzedaż lokali użytkowych.
- zawarłem 3 akty notarialne – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 44 500 zł.
3. Sprzedaż działek i obiektów budowlanych
- ogłosiłem II przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej przeznaczonej pod zabudowę boksem garażowym położonej w Kłodzku przy ul. Fortecznej.
Cena wywoławcza wynosi 5 650 zł.
- zawarłem 2 akty notarialne – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 5 689 zł.
4. Dzierżawa
- rozpatrzyłem 3 sprawy dotyczące dzierżawy mienia gminnego.
5. Alkohol
- wydałem 5 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu do 4,5%,
- wydałem 3 zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu (piwa i wina) od 4,5% do 18%
- wydałem 5 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu powyżej 18%.
6. Sprawy różne
- przydzieliłem na rzecz p. Grzegorza Górniaka Posła na Sejm RP pustostan lokalu użytkowego położonego przy ul. Bohaterów Getta 1 - z przeznaczeniem na prowadzenie biura poselskiego,
- przeprowadziłem negocjacje z oferentem, który złożył ofertę kupna lokalu użytkowego położonego przy ul. Spadzistej 2/8 (w trybie rokowań) z przeznaczeniem na działalność gospodarczą. Ostatecznie, w wyniku przeprowadzonych negocjacji ustalono kwotę sprzedaży ww. lokalu na 55 000 zł, I wpłata w wysokości 15 000 zł, pozostałe należności w 10 równych ratach – płatne nie później niż do końca 2004 roku,
- przeprowadziłem negocjacje z oferentem, który złożył ofertę na wynajem budynku przy ul. Lutyckiej 21A z przeznaczeniem na działalność produkcyjną, usługową i magazynową (branża: stolarka okienna i drzwiowa z elementów PCV i aluminium). Oferent planuje zatrudnienie 16 osób.
W wyniku przeprowadzonych negocjacji ustalono:
- stawka czynszu dzierżawnego wynosić będzie 3 zł/m2 ,
- koszty związane z wstawieniem przez Oferenta 6 sztuk okien w budynku zostaną zwrócone przez Gminę Miejską w 50%,
- ogrzewanie oraz wykonanie elewacji budynku zostanie wykonane na koszt własny Oferenta - oferent nie będzie żądał zwrotu kosztów poniesionych na ww. zadania,
- umowa zostanie zawarta na okres 3 lat z możliwością przedłużenia,
- umowa z Oferentem została podpisana przez ZAMG GM Sp. z o.o..
II DOTACJE
- Zatwierdziłem propozycje dopłat do form doskonalenia zawodowego w proponowanych wysokościach ustalonych przez komisję powołaną do rozpatrywania wniosków o dofinansowanie do form doskonalenia zawodowego nauczycieli.Kwota: 9 232 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80 146, § 4300.
- Wyraziłem zgodę na dofinansowanie cyklu szkoleń nauczycieli Zespołu Szkół Integracyjnych w kwocie 1 750 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80146 § 4300.
Uzasadnienie: Uchwałą Rady Pedagogicznej Zespół Szkół Integracyjnych w roku szkolnym 2002/2003 brał udział w programie “Szkoła z klasą”. Do konkursu przystąpiło 3 000 szkół w Polsce. Z 90 placówek zakwalifikowanych do udziału w II etapie programu “Szkoła ucząca się” wybrano m.in. Zespół Szkół Integracyjnych w Kłodzku. Wzięcie udziału w programie wiąże się z kosztami związanymi z dojazdem, wyżywieniem oraz zakwalifikowaniem nauczycieli biorących udział w cyklu szkoleń. Szkolenia składają się z kilku etapów z których część kosztów refunduje Amerykańska Fundacja Wolności (materiały promocyjne, wynagrodzenie instruktorów).
Etapy szkoleń:
- Wrocław – I etap - 4 nauczycieli oraz dyrektor
- Wrocław – II etap - 2 nauczycieli
- Wrocław – III etap - 4 nauczycieli
- Wrocław – IV etap – 2 nauczycieli
Zaliczenie kursu daje możliwość wejścia w sieć szkół pn. “Akademia Szkół uczących się” co w przyszłości umożliwi pozyskiwanie przez szkołę środków z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej.
III UMOWY
1. Zleciłem wykonanie następujących dokumentacji projektowych:
- na regulację cieku wodnego przy ul. Korczaka w Kłodzku (przepływającego min. przez teren POD “PERŁA”) z wykonaniem kolektora części odkrytej i remontem kolektora istniejącego – za kwotę ryczałtową netto 4 500 zł,
- na wykonanie kolektora i zatoki parkingowej przy ul. Korytowskiej w Kłodzku (przy cmentarzu komunalnym) za kwotę ryczałtową brutto 5 965,80 zł.
Źródło finansowania: środki z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska zaplanowane na gospodarkę wodną.
2. Zleciłem Przedsiębiorstwu Robót Rewaloryzacyjnych Sp. z o.o. z Bystrzycy Kłodzkiej bieżącą naprawę muru oporowego zlokalizowanego przy ul. Traugutta.
Całkowity koszt wykonania naprawy nie przekroczy kwoty 3 700 zł brutto.
Źródło finansowania: dział 921 z zadania oczyszczanie i zabezpieczenie zabytków kamieniarki (figura Maryjna pl. B.Chrobrego, “Czarna Brama” pl. Kościelny, Trójca Św., Park Im. Sybiraków).
3. Zawarłem ze Starostwem Powiatowym w Kłodzku “Porozumienie w sprawie doradztwa dla nauczycieli” z Powiatowego Centrum Doskonalenia Kadr w Kłodzku.
Ww. porozumienie zostaje zawarte na rok szkolny 2003/2004. Środki finansowe na wynagrodzenia doradcy metodycznego (1 etat) przekazywane są do PCDK w Kłodzku w wysokości 2 329 zł miesięcznie (brutto). Źródło finansowania: rozdział 80146, § 4300 “dokształcanie i doskonalenie nauczycieli”.
IV NAJEM LOKALI
1. Przydzieliłem następujące lokale mieszkalne położone w Kłodzku przy ulicy:
- Wojska Polskiego 7/1 na rzecz osoby, która złożyła wniosek o przydział mieszkania w 1991 roku. Przyznany lokal składa się z jednego pokoju o powierzchni 18,55 m2 i kuchni o powierzchni 5,79 m2 oraz wc o powierzchni 3,90 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 28,24 m2. Koszt remontu wynosi 10 500 zł.
- Podgórnej 14/3 na rzecz dwuosobowej rodziny umieszczonej na liście lokali socjalnych – wniosek z 1999 r. Przyznany lokal składa się z 1-go pokoju o powierzchni 18,36 m2, kuchni o powierzchni 9,80 m2, przedpokoju o powierzchni 3,92 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 32,08 m2. Koszt remontu został oszacowany na kwotę 12 000 zł. Czas trwania remontu ustalono na 3 miesiące.
2. Przydzieliłem lokal socjalny położony przy ul. Kościelnej 4/7 na rzecz osoby posiadającej wyrok o eksmisję. Przydzielony lokal przy ul. Kościelnej 4/7 składa się z 1-go pokoju o powierzchni 13,24 m2, kuchni o powierzchni 14,45 m2. Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi 27,69 m2. W wyniku realizacji wyroku eksmisyjnego Urząd Miasta odzyska lokal mieszkalny położony przy ul. Połabskiej 32/3 o powierzchni 40,58 m2, wyposażony w centralne ogrzewanie.
3. Przydzieliłem lokal zamienny położony przy ul. Warszawy Centrum 15/3 na rzecz 3-osobowej rodziny zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Muzealnej 1/6. Przyznany lokal przy ul. Warszawy Centrum 15/3 składa się z dwóch pokoi o powierzchni: I - 18,10 m2, II – 14,70 m2, kuchni o powierzchni 9,90 m2, łazienki o powierzchni 4,20 m2 i przedpokoju o powierzchni: 5,80 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 52,70 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 52,70 m2. Remont w zakresie podstawowym wykona ZAMG GM Sp. z o.o..
Uzasadnienie: nieruchomość przy ul. Muzealnej 1 stanowi własność Skarbu Państwa a od 2001 r. ustanowiony został na niej zarząd na rzecz Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej.
4. Przydzieliłem zwolniony pustostan lokalu mieszkalnego położonego przy ul. Wodnej 1/5 na rzecz 2-osobowej rodziny ubiegającej się o zamianę lokalu z Urzędu. Przyznany lokal mieszkalny składa się z 1 pokoju + kuchni o łącznej powierzchni użytkowej 33,99 m2 w tym powierzchnia mieszkalna wynosi 23,39 m2. Z chwilą realizacji zamiany lokali Urząd odzyska lokal mieszkalny przy ul. Bohaterów Getta 1/1a o powierzchni użytkowej 70,48 m2.
5. Wyraziłem zgodę na przedłużenie umowy najmu na lokale socjalne położone w Kłodzku przy ulicy:
- Wiejskiej 4/8 – na okres 1 roku po spłacie zadłużenia,
- Partyzantów 36/I/4 – na okres 2 lat, lokal nie jest obciążony zadłużeniem.
V SPRAWY RÓŻNE
- Zatwierdziłem Regulamin Organizacyjny Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kłodzku, natomiast schemat organizacyjny OSiR zostanie ponownie przeanalizowany i uzupełniony o uwagi Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.
BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
Roman Lipski
SPRAWOZDANIE
Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ W KŁODZKU
PODJĘTYCH NA SESJI W DNIU: 30.10.2003 r.
06.11.2003 r. – II część
- Uchwała nr XVI/120/2003 w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 rok – uchwała zrealizowana przez Wydział FnB. Uchwała została przesłana do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
- Uchwała nr XVI/121/2003 w sprawie zmiany uchwały nr XXVI/149/2000 z dnia 17 lutego 2000 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Straży Miejskiej w Kłodzku – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Organizacyjny i Komendanta Straży Miejskiej.
Uchwała została przekazana do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
- Uchwała nr XVII/122/2003 w sprawie powołania ławników do sądów powszechnych na kadencję 2004 – 2007 – uchwała została przesłana do Sądu Rejonowego w Kłodzku oraz Sądu Okręgowego w Świdnicy.
- Uchwała nr XVI/123/2003 w sprawie nabycia nieruchomości – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym, Geodezji i Działalności Gospodarczej.
- Uchwała nr XVI/124/2003 w sprawie nabycia nieruchomości - uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym, Geodezji i Działalności Gospodarczej.
BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
Roman Lipski