menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XXXIV/05




     Projekt

    P r o t o k ó ł nr XXXIV/05
    z XXXIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 31 marca 2005r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1205.

    1. Otwarcie XXXIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XXXIV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż obecnie w sesji bierze udział 17 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Radni Zdzisław Duda, Waldemar Dziopek i Witold Gacek przybyli na sesję o godz. 1208 natomiast radny L. Rogalewski o godz. 1215 wówczas stan Rady wynosił 21 radnych.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 20 głosami “za”, poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XXXIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Zastępca burmistrza Pan J. Rudnicki poprosił o zdjęcie z porządku obrad sesji projektu uchwały druk nr 316 tj. uchwały w sprawie ustalenia wartości punktu oraz wynagrodzenia minimalnego pracowników administracji i obsługi w szkołach podstawowych, gimnazjach, przedszkolach oraz Szkolnym Schronisku Młodzieżowym, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kłodzko.

    W uzasadnieniu burmistrz podał, iż uchwała ta w zamyśle powinna jeszcze w roku bieżącym konsumować regulację płac przewidziane uchwałą budżetową, nie mniej jednak gdyby tak się nie stało to posiłkowano się uchwałami samorządów ościennych, przeprowadzi się w najbliższym czasie odpowiednie konsultacje ze związkami zawodowymi i uchwałę tą ponownie wniesie się pod obrady najbliższej sesji tj. w kwietniu.

    Więcej propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono, zatem Przewodniczący poddał pod głosowanie wycofanie projektu uchwały znajdującego się na druku nr 316.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Projekt uchwały wycofano.

    Przegłosowanie całego porządku obrad wraz z naniesioną poprawką.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XXXIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XXXIII sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Analiza ruchu kołowego w mieście i problemy komunikacyjne w obrębie starówki.
    8. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Konserwatora Zabytków za lata 2002 – 2004.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmiany do uchwały nr XXIV/200/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 17 czerwca 2004r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, a także trybu ich pobierania, druk nr 310.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli, druk nr 311.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 312.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody dla gminnej jednostki organizacyjnej - Ośrodka Sportu i Rekreacji – na oddanie nieruchomości w dzierżawę na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym, druk nr 313.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 314.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad i wysokości przyznawania diet dla radnych Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 309.
    15. Rozpatrzenie skarg.
    16. Interpelacje i zapytania radnych.
    17. Wnioski i oświadczenia radnych.
    18. Sprawy różne.
    19. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XXXIII sesji.

    Do protokołu nie wniesiono żadnych uwag. Przyjęto go jednogłośnie 20 głosami “za”.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Pytań do sprawozdania nie stwierdzono.

    7. Analiza ruchu kołowego w mieście i problemy komunikacyjne w obrębie starówki (zał. nr 2).

    Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Pan Tadeusz Kmiecik poinformował, iż komisja rozpatrywała problemy ruchu drogowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na realizację bądź rozpoczęcie realizacji zamierzeń urzędu miasta na drogach w 2005r. Ponadto Komisja zapoznała się z utrzymaniem i lokalizacją płatnych parkingów i miejsc parkingowych, które w obecnym stanie nie zawsze wpływają na funkcjonalność ruchu kołowego w mieście. Komisja nie jest wolna od obaw, że obecne trudności komunikacyjne mogą się spotęgować do czasu zapowiedzianej budowy obwodnicy. Niemniej jednak w tych złożonych i trudnych warunkach komisja pozytywnie ocenia działalność urzędu miasta w zakresie utrzymania ruchu kołowego w mieście.

    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała o to gdzie będzie 20 miejsc parkingowych w ciągu ul. Armii Krajowej, oraz kto będzie inwestorem realizacji parkingu przy ul. Daszyńskiego (były teren Rosvin , planowanych 108 miejsc parkingowych).

    Zastępca burmistrza Pan L. Michalski wyjaśnił, iż jeśli chodzi o miejsca parkingowe przy ul. A. Krajowej to jest to odcinek przecinający ul. Traugutta i kończący się ślepo przed rozjazdem na Kudowę i Wałbrzych, tam gdzie zatrzymują się autobusy wycieczkowe. Jest to ślepy odcinek ulicy gdzie samochodów osobowych ustawionych w poprzek mogłoby zaparkować 20. Kolejna sprawa to planowany parking przy ul. Daszyńskiego. Burmistrz wyjaśnił, iż w planie zagospodarowania przestrzennego teren ten ujęty jest jako miejsca parkingowe, natomiast plan nie określa potencjalnego inwestora.
    Radna Pani C. Włodarczyk, dlatego pytała o ul. Daszyńskiego bowiem teren byłego Rosvin ma kilku właścicieli.
    Pan B. Niemczuk wyjaśnił, iż rzeczywiście na ww. terenie jest wielu inwestorów, jednak nie będą oni mogli tam zrobić nic innego co byłoby sprzeczne z planem zagospodarowania przestrzennego.
    Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż w takiej sytuacji syndyk sprzedając ten teren nie miał świadomości, iż będzie tam parking, a potencjalni nabywcy liczyli na coś zupełnie innego i w chwili obecnej będą postawieni przed faktem dokonanym.
    Pan burmistrz L. Michalski uważa, że Pan syndyk miał ewidentnie świadomość tego jakie są zapisy w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, co jednak nie przeszkodziło mu na podjęcie decyzji o sprzedaży – sprzecznie z intencjami miasta w tym względzie, bowiem cały czas protestowano chciano, aby obiekt został sprzedany w całości, natomiast syndyk przeprowadził prawnie podział nieruchomości sprzedając ją po kawałku.
    Powyższe wypowiedzi uzupełnił naczelnik Pan Jerzy Szprych. Poinformował, iż urząd negatywnie opiniował projekty podziałów nieruchomości Rosvin, zostały one jednak zaskarżone przez syndyka w Samorządowym Kolegium Odwoławczym. Kolegium rozstrzygając odwołanie w uzasadnieniu podało, iż podział nieruchomości na mniejsze działki nie warunkuje wykorzystaniem tego terenu zgodnie z planem.
    Radna Pani C. Włodarczyk przypomniała, iż uczestniczyła w ubiegłym roku w licytacjach prowadzonych przez syndyka masy upadłościowej, informowała, że wraz z innymi radnymi są zbulwersowani faktem, że dzieli się działki wraz z zabudowaniami – nie było wówczas żadnego przedstawiciela z urzędu i nikt kompletnie nie udzielił tym ludziom informacji o planach i zamysłach o budowie parkingu.
    Pan Jerzy Szprych wyjaśnił, iż zarówno syndyk jak i jego przedstawiciele mieli pełną świadomość co jest zawarte w planach zagospodarowania przestrzennego, przychodzili również do urzędu nabywcy nieruchomości i zasięgali informacji na ten temat, więc znaczna część ludzi, która była zainteresowana nieruchomościami i chciała uczestniczyć w przetargach organizowanych przez syndyka miała informację o przeznaczeniu tego terenu w planie. Ponadto w ostatnim okresie jeden z nabywców budynku gospodarczego wystąpił do starostwa z wnioskiem o zmianę sposobu użytkowania budynku gospodarczego, Pan J. Szprych zwrócił na to uwagę i na tą niewłaściwą decyzję starosty - przyjmującą zmianę sposobu użytkowania obiektu, burmistrz złożył skargę do wojewody.
    Pan burmistrz R. Lipski dodał, iż to w instytucji zbywającej (czyli w osobie syndyka) leży obowiązek poinformowania o tym, co się sprzedaje.

    Na tym zakończono dyskusję w powyższym punkcie.

    8. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Konserwatora Zabytków za lata 2002 – 2004 (zał. nr 3).

    Pan Przewodniczący poinformował, iż powyższy materiał otrzymały wszystkie komisje stałe, celem zapoznania się ze sprawozdaniem.
    Następnie Pan K. Oktawiec odczytał wnioski Komisji Edukacji i Kultury, podjęte na posiedzeniu w dniu 18 marca 2005 roku, a dotyczące stanu zabytków w mieście Kłodzku:

    • Komisja Edukacji i Kultury wnosi, aby władze miasta wystąpiły do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wyrażenie zgody na wycinkę “dzikiej” zieleni na obu twierdzach w Kłodzku.
    • Komisja Edukacji i Kultury wnioskuje o przygotowanie na sesję 30 czerwca 2005 r. projektu uchwały o utworzeniu Fortecznego Parku Kulturowego – Twierdza Kłodzka.
    • Komisja Edukacji i Kultury wnioskuje, aby wystąpić do Starostwa Powiatowego w Kłodzku o otablicowanie obiektów zabytkowych na terenie miasta.
    • Komisja Edukacji i Kultury wnioskuje, aby wystąpić do Starostwa Powiatowego w Kłodzku o wykonanie Programu Rewitalizacji Zespołu Szpitalno – Parkowego przy ul. Szpitalnej 1 w Kłodzku.
    • Komisja Edukacji i Kultury wnioskuje o opracowanie Miejskiego Programu Opieki nad Zabytkami na okres 4 lat zgodnie z art. 87 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568).

    Nie podjęto dyskusji w powyższym temacie.

    Przerwa w obradach 1225 – 1250.

    9. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmiany do uchwały nr XXIV/200/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 17 czerwca 2004r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, a także trybu ich pobierania, druk nr 310 (zał. nr 4).

    Przewodniczący Komisji Zdrowia radny W. Gacek poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.
    związku z tym, że żadnych uwag nie zgłoszono Przewodniczący K. Oktawiec poddał pod głosowanie projekt uchwały znajdujący się na druku nr 310.

    Głosowanie: za – 19 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIV/278/2005 (zał. nr 5).

    10. Podjęcie uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli, druk nr 311 (zał. nr 6).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna J. Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii Komisji do powyższego projektu uchwały.

    Pytań i uwag nie stwierdzono.

    Głosowanie: za – 21 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIV/279/2005 (zał. nr 7).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 312 (zał. nr 8).

    Komisje Zdrowia i Edukacji i Kultury wydały opinię pozytywną do powyższego projektu uchwały o czym poinformowali jej Przewodniczący.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała o to, dlaczego dopiero w dniu dzisiejszym podejmuje się powyższą uchwałę czyli w dwa tygodnie po upływie terminu składania wniosków.
    Pani Ewa Chmiel – pracownik wydziału oświaty urzędu miasta poinformowała, iż wszystkie gminy miały termin składania wniosków do końca lutego, gmina miejska Kłodzko przedłużyła ten czas do 15 marca po to, aby wszyscy zainteresowani mieli możliwość złożenia wniosków.
    Radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż nie została zrozumiana, zapytała dlaczego dopiero dziś podejmuje się uchwałę w sprawie regulaminu udzielenia pomocy skoro termin składania wniosków już minął.
    Pan burmistrz J. Rudnicki wyjaśnił, iż pomoc materialna dla uczniów jest nowym zadaniem dla samorządów, a uchwałę podejmuje się dlatego dopiero teraz bowiem wpłynęły na to uwarunkowania zewnętrzne wynikające z przepisów ustawowych, pierwsze szkolenia miały miejsce dopiero w miesiącu lutym. Nie mniej jednak zainteresowani mieli informację o tej formie pomocy dla uczniów oraz o możliwości i terminie składania wniosków.

    Po tych wyjaśnieniach pan Przewodniczący poddał pod głosowanie kilka technicznych poprawek, i tak:

    - między §1 a §2 należy wprowadzić zapis: I. Rodzaje pomocy materialnej o charakterze socjalnym i uprawnieni do korzystania z pomocy.

    Głosowanie: za - 21 jednogłośnie.

    - w §16 należy dopisać 2005r. wówczas § 16 otrzyma brzmienie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005r.

    Głosowanie: za - 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    - w § 7 podpunkt 3) zamienić na pkt 2, podpunkt 4) na pkt 2, a dotychczasowy punkt 2 będzie pkt 4.

    Głosowanie: za - 21 jednogłośnie.

    - pkt 4 podpunkt 2) otrzyma brzmienie: nie zawiera kompletu dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 2.

    Głosowanie: za - 20 jednogłośnie.

    Po naniesieniu wszystkich poprawek Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całą treść projektu uchwały:

    Głosowanie: za - 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIV/280/2005 (zał. nr 9).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody dla gminnej jednostki organizacyjnej - Ośrodka Sportu i Rekreacji – na oddanie nieruchomości w dzierżawę na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym, druk nr 313 (zał. nr 10).

    Na wstępie zastępca burmistrza Pan L. Michalski wniósł autopoprawkę: w §1 należy wykreślić słowa: przy ul. Sportowej jak również słowa te winno się wykreślić z uzasadnienia. Otóż określenie tego obiektu, że znajduje się na działce nr 1 AM-2 obręb Stadion, zabudowanej budynkiem użytkowym wolnostojącym o pow. 210m2, zlokalizowanym na terenie będącym w trwałym zarządzie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kłodzku zasadniczo w sposób precyzyjny określa o jaki obiekt chodzi. Ponadto OSiR wcześniej występował pod innym adresem (takim samym jak budynek mieszkalny) stosowne zmiany są w trakcie wprowadzania do poszczególnych dokumentów. Obecnie OSiR mieści się przy ul. Kusocińskiego 2.
    Pan Z. Żerkowski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej poinformował, iż jeżeli chodzi o okres 10 letniej dzierżawy to komisja już wcześniej zajmowała się tą kwestią i wydała opinię pozytywną, natomiast do przedłożonego projektu uchwały komisja odniosła się krytycznie, a w szczególności do podstawy prawnej art. 37 ust. 4. Pani radczyni prawna wyjaśniła członkom komisji, iż wszystko jest zgodne z prawem jeśli chodzi o zapisy ww. artykułu (komisja w dniu obrad nie posiadała znowelizowanej wersji ustawy o gospodarce nieruchomościami). Nie mniej jednak pojawiły się nowe wątpliwości, chodziło o trwały zarząd i to do kiedy jest ustalony. W rezultacie komisja wydała negatywną opinię do projektu uchwały.
    Radca prawny Pani Danuta Jończyk wyjaśniła, iż trwały zarząd nie jest określony, wygasa on decyzją burmistrza w określonych przypadkach. Natomiast podstawa prawna projektu uchwały jest prawidłowa – stwierdza pani radczyni.
    Radny Pan M. Krzak zapytał o to jakie są formy wypowiedzenia umowy w momencie kiedy zawarta jest na czas określony.
    Można ja rozwiązać w drodze porozumienia stron – wyjaśnia pani radczyni – lub w przypadkach określonych w umowie.
    Radny Pan M. Krzak pyta o to dlatego, bowiem ponownie radni nie mają do wglądu projektu umowy jaką będzie zawierał burmistrz.
    Pani radczyni wyjaśniła, iż zawarcie umowy należy do kompetencji burmistrza, Rada podejmuje tylko uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na oddanie nieruchomości w dzierżawę na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym.
    Radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż przed podjęciem uchwały chce znać warunki uzgodnione przez burmistrza i pana, który będzie 10 letnim dzierżawcą, chyba że zmieni się zapis §1 projektu uchwały. Wcześniej pani radna cytowała ze Statutu (§48 pkt 1 i pkt 2) co powinien zawierać projekt uchwały.
    Radny Pan Ł. Walter w swojej wypowiedzi podkreślił fakt, iż w mieście Kłodzku rzadko się zdarza, że ktoś chce inwestować, a jak już pojawia się chętny ta Rada za wszelką cenę stara się to utrudnić.
    Radna C. Włodarczyk stwierdziła, iż nie jest przeciwna temu, aby inwestować, ale radni mają stworzyć takie warunki, aby potencjalny inwestor prawidłowo funkcjonował i przedłożyć takie dokumenty i taką uchwałę, która będzie miała - popularnie mówiąc - “ręce i nogi”.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec stwierdził, iż przedłożona uchwała jest kierunkowa i ustala pewną politykę, którą należy przyjąć.
    Radnego Pana W. Krzelowskiego nurtuje to jakie zostaną przedsięwzięte inwestycje i jaka jest gwarancja, że one zostaną wykonane, a to że radni pytają o różne kwestie nie świadczy, że są przeciwni wszelkim inwestycjom.
    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, co ma być w tym obiekcie zrobione.
    Głos zabrał Pan Jerzy Dziewiecki – dyrektor OSiR. Wyjaśnił, iż uchwała która ma być podjęta jest uchwałą intencyjną. Pan, który w tej chwili dzierżawi ten obiekt ma umowę ważną do końca listopada tego roku, i ten okres jest na wykonanie wszystkich prac, które obejmują: rozbudowę siłowni i wykonanie sali do aerobiku dla kobiet. Ma już pozwolenie na budowę, jednak nie realizuje tego pozwolenia ponieważ chce mieć gwarancję ze strony gminy, że środki które zainwestuje, a jest to około kilkadziesiąt tysięcy złotych, pozwolą mu na sfinansowanie tego przedsięwzięcia w okresie 10-letnim. Natomiast jest sprawą oczywistą, że umowa na okres 10 lat nie zostanie wcześniej podpisana jak do czasu wygaśnięcia umowy obecnej - czyli do końca listopada, do tego czasu też mają być wykonane wszystkie zaplanowane prace.
    Pani radczyni dodała, że zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami zawarcie umowy dzierżawy pomiędzy dzierżawcą a jednostką organizacyjną gminy, która jest zawarta na okres powyżej 3 lat może się odbyć za zgodą burmistrza.
    Pan burmistrz R. Lipski na zakończenie dyskusji stwierdził jedno, że nie można mylić kompetencji Rady z kompetencjami burmistrza. Do kompetencji Rady należy podjęcie uchwały kierunkowej, zezwalającej burmistrzowi na to ażeby usiadł wspólnie z dyrektorem OSiR i z osobą reprezentującą potencjalny podmiot i przygotował taką umowę, aby interes gminy był zapewniony. Burmistrz obiecał Wysokiej Radzie, że nie podpisze się pod dokumentem, który nie będzie zapewniał interesu gminy. Ponadto obiekt ten funkcjonuje już 4 lata i Pan burmistrz nie ma wątpliwości co do właściwej inwestycji.
    Radna Pani J. Sudoł w imieniu Komisji Edukacji i Kultury poinformowała o pozytywnej opinii do projektu uchwały znajdującego się na druku nr 313.
    Po dyskusji Pan K. Oktawiec postanowił poddać pod głosowanie poprawkę zgłoszoną przez zastępcę burmistrza Pana L. Michalskiego, dotyczącą wykreślenia w §1 wyrazów: przy ul. Sportowej, te same stwierdzenie należy wykreślić w uzasadnieniu.
    Głosowanie: za - 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.
    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie cały projekt uchwały wraz z naniesioną poprawką:

    Głosowanie: za - 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 3.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIV/281/2005 (zał. nr 11).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 314 (zał. nr 12).

    Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej Pan E. Bednarczyk poinformował o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.
    Radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż zadania wykazane w uchwale zmieniającej budżet 2005 inaczej się nazywają aniżeli te zapisane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, według pani radnej powinny nastąpić zmiany nazwy zadań w WPI i czy nie powinny one nastąpić jednocześnie w uchwale budżetowej.
    Pan burmistrz R. Lipski przyznał rację pani radnej, uwaga jest słuszna. Na następnej sesji dokona się zmian nazw w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.
    Pani radna C. Włodarczyk zaproponowała, aby z projektem uchwały druk nr 314 zmienić WPI bowiem jest on pierwszy – ważniejszy, radna pyta czy jest konieczność podjęcia dziś tej uchwały?
    Pan burmistrz wyjaśnił, iż uchwałę dokonującą zmiany w budżecie należy podjąć dziś bowiem likwiduje ona środek specjalny, natomiast nie ma konieczności, aby już dziś dokonywać zmiany w WPI, nic się nie stanie jak na następnej sesji dokona się zgodności budżetu z zapisami WPI.
    Więcej uwag nie zgłoszono. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 314.

    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIV/282/2005 (zał. nr 13).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad i wysokości przyznawania diet dla radnych Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 309 (zał. nr 14).

    Przewodniczący poinformował, iż projekt uchwały jest w pewnym stopniu jego autorstwa i podyktowany jest chęcią uporządkowania pewnych spraw w Radzie, a przede wszystkim wprowadzenia określonej dyscypliny czy nawet rygoru. Przewodniczący z przykrością stwierdza, że dochodzi do sytuacji, które nie powinny mieć miejsca, bowiem dochodzi do tego, że przewodniczący komisji z pracownikami urzędu czeka 40 minut na skompletowanie składu komisji, aby było quorum, aby można było rozpocząć obrady – jest to sytuacja lekko niezdrowa – stwierdza Pan K. Oktawiec – i nie była to w ostatnim czasie jedyna sytuacja. Przewodniczący nie widzi innych działań jak kary finansowe, dlatego też pozwala sobie na wprowadzenie tak daleko idących zmian.
    Radny Pan M. Krzak zgodził się z Przewodniczącym uznaje, że praca radnych nie jest do końca sumienna, takiego samego zdania są również mieszkańcy. Radny M. Krzak postawił wniosek, aby wszystkie stawki wynagrodzenia za poszczególne funkcje obniżyć o 20%.
    Radny Pan L. Rogalewski zauważył, że już wcześniej Pan Przewodniczący złożył autorski wniosek w sprawie potrącenia diet dla radnych, po czym otrzymując opinię radcy prawnego, że jest to niezgodne z prawem, wysłał wówczas Przewodniczący pismo w którym to przeprasza radnych – bo był to autorski wniosek - teraz Pan Przewodniczący ponownie zgłasza autorski wniosek.
    Radny Pan Ł. Walter zaproponował, aby w §5 w pkt 2 był zapis, iż usprawiedliwienie nieobecności na sesji lub komisji następuję tylko i wyłącznie po przedstawieniu zwolnienia lekarskiego.
    Pan K. Oktawiec wyjaśnił, iż w Statucie jest zapisane, iż usprawiedliwienie może nastąpić z różnych przyczyn tj. wyjazdów służbowych, opieki nad osobą chorą – w związku z tym nie można tego zawęzić tylko do usprawiedliwień lekarskich. Przewodniczący zaproponował, że usprawiedliwienie nie jest równoważne z naliczaniem diet, ponieważ zgonie z definicją diety jest to rekompensata za utracone pobory w pracy.
    Radna Pani C. Włodarczyk odniosła się do zapisów §5 pkt 1 a) Miesięczna dieta ulega pomniejszeniu o 20% za uczestnictwo w pracach tylko jednej stałej komisji statutowej.
    Ten autorski tekst Przewodniczącego Rady odnosi się do 5 radnych, która dzięki autorskiemu wnioskowi Przewodniczącego wystąpiła z komisji, w których nie chciano z radnymi pracować. Wówczas radni ci wystąpili i udowodnili wszystkim pozostałym radnym i Panu Przewodniczącemu w szczególności, że bez wzmocnienia merytorycznego ze strony Przewodniczącego radni potrafią zająć się sprawami dotyczącymi całości zagadnień jakimi powinna zajmować się Rada – co też czynimy – dodaje pani radna. Chciał Przewodniczący ukarać radnych za fakt, że pracują tylko w jednej komisji problemowej – ale pracujemy uczciwie, sumiennie i solidnie.
    Przewodniczący K. Oktawiec nie nazwałby tego ukaraniem tylko zmobilizowaniem niektórych radnych do pracy. Nie ma bowiem innej możliwości zmobilizowania radnych do pracy i wpłynięcia na ich frekwencje, zamierzeniem głównym Przewodniczącego jest to, aby cała Rada uczestniczyła w pracach Komisji jak i w sesji.
    Radny Pan W. Krzelowski – nie ma nic przeciw dyscyplinowaniu Rady, niemniej jednak na projekcie uchwały nie ma opinii radcy prawnego, poza tym w §5 ust. 1 lit b) jest sformułowanie: 40% za brak udziału w pracach jest to w liczbie mnogiej, brak jest tu szczegółów czyli pewna uznaniowość interpretacji przez Pana Przewodniczącego. Ponieważ ten druk według radnego W. Krzelowskiego wymaga dopracowania - stawia wniosek o jego wycofanie.
    Pan Przewodniczący zgodził się z wypowiedzią pana radnego dotyczącą ust. 1 b), konsultowano to z panią radczynią, jest inna propozycja, którą przewodniczący zgłosi. Niemniej jednak Przewodniczący uznaje, że spraw tych nie należy przedłużać, projekt uchwały i tak już długo “przeleżał”, należy to definitywnie zakończyć, przede wszystkim jeśli chodzi o tych radnych, którzy pracują w komisjach i uczestniczą w życiu Rady i społeczności.
    Radny K. Kubit uznał, że skoro dieta jest ekwiwalentem za utracony czas, który dana osoba spędza w pracy, więc jeśli uczestniczy radny tylko w jednej komisji to ten utracony czas jest mniejszy. Taka jest teoria diety i należy to uregulować.
    Radny Pan L. Rogalewski przypomniał, iż 5 radnych o których mowa pracowała wcześniej w dwóch komisjach, jednak to na autorski wniosek Przewodniczącego zostali oni odwołani, nie potrafił też Przewodniczący uzasadnić dlaczego odwołuje z funkcji wiceprzewodniczącej, szefa Komisji Rewizyjnej, miał Pan takie prawo – jak stwierdził. Ponadto jest opinia radcy prawnego, że jeżeli radny uczestniczy w pracach komisji oraz sesjach rady nie ma podstaw do dokonywania potrąceń z należnej mu diety.
    Pani radna C. Włodarczyk przytoczyła art. 25 ustawy o samorządzie gminnym, w ust. 8 jest mowa, że Rada Gminy przy ustalaniu wysokości diet radnych bierze pod uwagę funkcję pełnione przez radnego.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec zgadza się z tym co powyżej radni powiedzieli czy przeczytali. Natomiast nie wpływa to na złożoną propozycję ujętą w projekcie uchwały druk nr 309.
    Radny Pan L. Rogalewski zaproponował, aby projekt uchwały dopracować, parafować przez radcę i dopiero wówczas wprowadzać go na sesję.
    Przewodniczący stwierdził, iż nawet jeśli nie ma pieczątki radcy prawnego to nie wpływa to w rzutujący sposób na uchwałę.

    Niemniej jednak przy krótkiej wymianie wątpliwości wśród radnych Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach w celu poprawienia projektu uchwały.

    Przerwa w obradach od godz. 1400 do godz. 1420.

    Po przerwie Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec poinformował, iż w wyniku “burzy mózgów” jaka miała miejsce podczas przerwy, przychylając się do zbiorowej mądrości Rady i do wniosku Pana radnego W. Krzelowskiego Przewodniczący wniósł o zniesienie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad i wysokości przyznawania diet dla radnych Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 309. Ponieważ problem pozostaje, a przewodniczący uważa, że kwestie te należy uregulować, zwróci się do wszystkich komisji stałych Rady Miejskiej z prośbą o wypracowanie odpowiedniego projektu uchwały, aby była to praca zbiorowa, a nie tylko autorstwa Przewodniczącego.

    Głosowanie: za – 13, przeciw – 1, wstrzymało się 6. Projekt wycofano.

    15. Rozpatrzenie skarg.

    Nie wpłynęły żadne skargi do rozpatrzenia przez Radę.

    16. Interpelacje i zapytania radnych.

    Przewodniczący poinformował o interpelacjach jakie zostały zgłoszone przez radnych.

    1. Radnego Piotra Brzostowicza w sprawie niedoszacowania budżetu Zespołu Przedszkolno -Żłobkowego nr 2 w Kłodzku – odpowiedź została udzielona.
    2. Radnych E. Bednarczyka i P. Brzostowicza w sprawie modernizacji ul. Skośnej – tu również pan burmistrz udzielił odpowiedzi.
    3. Radnego Marka Krzaka w sprawie public relations w samorządzie i urzędzie miasta – w dniu dzisiejszym pan radny otrzymał odpowiedź
    4. Radnych M. Krzaka i Z. Dudy w sprawie Temidy – odpowiedź jeszcze nie wpłynęła.

    Radny Z. Duda zapytał burmistrza o sprawę Pani Weroniki Cykowskiej – na jakim jest ona etapie i kiedy się zakończy?

    Pani radna C. Włodarczyk zapytała o zapis w sprawozdaniu burmistrza z prac między sesjami dot. pkt 7 i 8 na str. 4. Czy przy zlecaniu prac dot. utrzymania zieleni postąpiono zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych, dzieląc jedno zadanie z jednego działu na trzy podzadania.
    Pan burmistrz R. Lipski udzielił odpowiedzi na pytanie radnego Z. Dudy. Otóż jeśli chodzi o realizację zobowiązania jakie złożył burmistrz przed Wysoką Radą, a dotyczące kwestii Pani W. Cykowskiej – to jest ono w trakcie realizacji, na dzień dzisiejszy nie można określić konkretnego terminu zakończenia sprawy, bowiem nie wiadomo gdzie się zwolni mieszkanie i w której części miasta, aby można było wykwaterować dwóch lokatorów mieszkających wspólnie w jednym przedpokoju z Panią W. Cykowską. Burmistrz pamięta co deklarował i słowa dotrzyma – do końca swojej kadencji temat ten z pewnością załatwi.
    Zastępca burmistrza Pan L. Michalski udzielił odpowiedzi na pytanie radnej C. Włodarczyk. Wyjaśnił, iż nie można tu mówić o podzieleniu zadania gdyż są to, wbrew pozorom, trzy różne zadania. Czym innym jest przycinanie drzew technikami alpinistycznymi i jest to wyraźnie określone. Robi to wyspecjalizowana firma, posiadająca uprawnienia do prac na wysokościach i odpowiedni sprzęt. Czym innym jest też utrzymanie zieleni przez OSiR, tj. koszenie trawy, nasadzenia kwiatów, utrzymywanie porządku na terenach zielonych a czym innym jest wycinka drzew. Są to po prostu różne zadania, nie ma tu podziału zadania i nie jest to wbrew ustawie.

    Radny K. Kubit zapytał czy nie jest to wspólna kategoria zadania.

    Pan burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż OSiR jest naszym zakładem budżetowym i w tym przypadku gminę nie obowiązuje tryb przetargu.

    17. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Nikt z radnych nie zgłosił wniosku ani oświadczenia.

    18. Sprawy różne.

    Radny Z. Duda poprosił o umożliwienie zabrania głosu mieszkance Kłodzka Pani Pryciak.
    Pan Przewodniczący wyraził zgodę, jednak w pierwszej kolejności poprosił o wyczerpanie dyskusji przez radnych.
    Radny K. Kubit w imieniu klubu koszykówki zaprosił wszystkich zebranych na półfinały krajowe. Rozgrywki odbędą się w piątek, sobotę i niedzielę na hali OSiR.
    Radny Pan M. Krzak zwrócił się z prośbą do burmistrza o zmobilizowanie służb porządkowych, aby uporządkowały terenmiejsce przy pl. Kościelnym pod budynkiem, w którym znajduje się tunel – przejście.
    Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż zlecono dezynfekcję kilku bram znajdujących się w rynku, poleci się również miejsce o którym mówi radny M. Krzak – systematycznie przynajmniej raz na kwartał miejsce to będzie dezynfekowane i należycie oczyszczone.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec podsunął pomysł zakupu odkurzacza do psich odchodów, widział bowiem takie urządzenie w telewizji – zakupiło je któreś z miast.
    Pan burmistrz obiecał, iż zainteresuje firmy realizujące to zadanie w mieście do zakupu tego typu sprzętu.
    Pan K. Oktawiec przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń o stanie majątkowym. Odpowiednie druki do wypełnienia zostaną przekazane po 11 kwietnia, bowiem tego dnia Przewodniczący będzie uczestniczył w szkoleniu nt. oświadczeń majątkowych.
    Następnie udzielono głosu mieszkance Kłodzka Pani Pryciak, która przedstawiła Wysokiej Radzie problem z jakim boryka się od 4 lat. Dotyczy to zakłócania spokoju w obrębie jej posesji. Dzieje się tak z powodu funkcjonowania tam myjni – warsztatu samochodowego. W wyniku dyskusji okazało się, że temat jest bardzo dobrze znany członkom Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego oraz Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Radzie Powiatu, Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego jak i samemu Panu burmistrzowi. Stan na dzień dzisiejszy jest taki, że nie ma tam już żadnego podmiotu, który prowadziłby działalność, jeśli ktoś funkcjonuje to nielegalnie. Burmistrz wysyłał Straż Miejską do patrolowania tego terenu, nie odnotowano jednak żadnych zakłóceń spokoju. Pani Pryciak twierdzi natomiast, że warsztat funkcjonuje.
    Pan Burmistrz uznał, iż w sprawie zrobił wiele co do niego należało natomiast jeśli chodzi o pogróżki kierowane pod adresem Pani Pryciak kwestię należy kierować na policję czy do prokuratury. Burmistrz nie może wychodzić poza swoje kompetencje. Może wspierać w działaniu pokrzywdzoną, jednak nie może podejmować ostatecznej decyzji bowiem na dzień dzisiejszy nie ma w tym miejscu zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Jeśli ktoś tam funkcjonuje to nielegalnie, ale trzeba ich na tym przyłapać.
    Państwo radni Z. Duda., M. Krzak i C. Włodarczyk w swoich wypowiedziach jednoznacznie określili, że sprawą burmistrz winien się zająć, należy zmobilizować odpowiednie służby, aby ustaliły jaki podmiot funkcjonuje nielegalnie i zakłóca spokój i normalne bezpieczne funkcjonowanie rodzinie Pani Pryciak.
    W rezultacie dyskusji burmistrz umówił się z Panią Pryciak w ten sposób, że jeżeli dostarczy na piśmie określone zarzuty pod adresem “Iksińskiego” że funkcjonuje nielegalnie, że zakłóca spokój wówczas burmistrz jest w stanie spotkać się z tą osobą i wyciągnąć określone konsekwencje. Ponadto burmistrz skieruje jeszcze Straż Miejską w celu skontrolowania tego miejsca.
    Głos zabrała Pani Weronika Cykowska. Przysłuchując się powyższej sprawie, iż załatwienie tej sprawy leży w kompetencji policji, prokuratury czy sądu.

    19. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zamknął XXXIV sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XXXIV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1505.
    Czas trwania sesji 3 godz. (1205 – 1505).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

     

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Krzysztof Oktawiec






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego568

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-04-12 15:27:42
    Aktualizacja: 2007-12-22 21:50:46
    Odslon: 360

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR