menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • cd.




    19. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 291 (zał. nr 23).

    Radny Pan E. Bednarczyk poinformował o pozytywnej opinii Komisji Budżetu do powyższego projektu uchwały.
    Radny Pan M. Krzak zapytał z czego wynikają dodatkowe ponoszone opłaty, jest to m.in. kwota na utrzymanie i remont boksów. Rady pyta czy nie jest to naciąganie i wywindowanie ceny usługi.
    Pan L. Michalski zastępca burmistrza poinformował, iż cena za wywóz i składowanie odpadów jest ceną stałą, wynikającą z przetargu, więc nie ma tu mowy o jakimkolwiek naciąganiu. Zastosowany współczynnik również wynika z przepisów więc nic złego się tu nie robi. Natomiast dodatkowa kwota w wysokości 24gr za miesiąc – są to pieniądze, które mają być celowo i kierunkowo przeznaczone tylko i wyłącznie na to, aby te miejsca w których stoją pojemniki na odpady były utrzymane w sposób właściwy we właściwym stanie sanitarnym i technicznym.
    Radny Pan M. Krzak z tego co pamięta w specyfikacji przetargowej w cenie wywozu nieczystości był obowiązek posiadania pojazdu do czyszczenia i sprzątania pojemników także radny nie rozumie skąd kwota na porządkowanie tych rzeczy. Radny pyta kto będzie przyjmował kwoty na czyszczenie boksów śmieciowych i kto będzie się tym zajmował.
    Pan burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż będzie to robił zarządca, czyli ZAMG, przygotuje zakres prac, który burmistrz zatwierdzi i skontroluje rozliczenie tego w ramach kwoty przeznaczonej i wydatkowanej na te cele. Inną sprawą jest utrzymanie pojemników sanitarnych i nie wchodzi to w ogóle w zakres tych kwot.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała czy kwota 3,26 zł jest brutto czy netto i czy każda z osób korzystająca z mieszkania gminnego zapłaci kwotę 3,26zł, czy będzie wprowadzona jeszcze jakaś dodatkowa opłata.
    Burmistrz Pan L. Michalski odpowiedział, iż nie ma żadnych dodatkowych opłat, jest to stawka 3,26 zł brutto.
    Pani radna C. Włodarczyk stwierdziła zatem, że jeżeli jest to stawka brutto to należy wpisać to w uchwale i jest to wniosek formalny radnej.
    Pan naczelnik B. Niemczuk przypomniał, iż wiosną tego roku był ten sam dylemat czy stawka jest brutto czy netto. Cena zgodnie z ustawą zawiera wszystkie składniki: podatki akcyzowe, vat itp. Czyli mieszkaniec będzie płacił 3,26zł brutto. W poprzedniej uchwale wpisano słowo netto i organ nadzoru uchylił tę uchwałę więc nie może być tego zapisu.
    Radny Pan L. Rogalewski stwierdził, iż powoli dochodzi się do normalności, mieszkańcy będą płacić mniej za śmieci.
    W tej sytuacji Pani radna C. Włodarczyk stwierdziła, że jeżeli jest to zapis ustawowy to Pani radna swój wniosek podtrzymuje, jeżeli nie ma takiego zapisu to radna go podtrzymuje.
    Radny Pan M. Krzak postawił wniosek o wycofanie stawek współczynnika korygującego na odpady wielogabarytowe, i cena za wywóz śmieci winna wynosić 2,75zł i to jest wniosek Pana radnego.
    Pan naczelnik B. Niemczuk odniósł się do wniosku Pani radnej C. Włodarczyk. Wyjaśnił, iż w Polsce istnieje ustawa o cenach i tam jest wyraźnie zapisane, iż cena zawiera wszystkie składniki łącznie z podatkiem - jeśli takowy występuje.
    Odnośnie propozycji Pana M. Krzaka Pan naczelnik wyjaśnił, iż współczynnika nie można skorygować, bowiem w specyfikacji było jednoznacznie określona ilość wyrzucanych śmieci na jednego mieszkańca, każdy z oferentów brał to pod uwagę. Wielkogabarytowe śmieci mieszkańcy wyrzucają i trudno jest je zaewidencjonować w związku z tym przyjęto szacunkowo, że jest to 10% wielkogabarytowych śmieci i w ten sposób każdy z oferentów miał przedstawioną jednakową metodologię do wyliczenia swoich kosztów związanych z wywozem śmieci – zmiana tego spowodowałby efekt taki, że firma która świadczy te usługi związane z wywozem pobierałaby od ZAMG czy od poszczególnych wspólnot kwotę ok. 3 zł a Państwo radniw uchwale ustaliliby kwotę niższą dla mieszkańców więc różnicę musiałaby dopłacić gmina.
    Radny Pan Z. Duda zgłosił wniosek, aby w miejsce gdzie w projekcie uchwały jest zapisana kwota 3,26zł dopisać podstawę prawną.
    W tym temacie wywiązała się jeszcze dyskusja. W rezultacie Pan Przewodniczący postanowił, iż rozwiązaniem problemu będzie poddanie pod głosowanie poszczególnych wniosków.
    Wniosek radnego Pana M. Krzaka dot. pozbycie się współczynnika korygującego i zmniejszenia o 10% czyli stawka za wywóz śmieci będzie mieściła się w kwocie 2,75zł.
    Głosowanie: za – 2, przeciw – 13, wstrzymało się – 2. Wniosek nie przeszedł.
    Wniosek radnego Pana Z. Dudy o podanie podstawy prawnej w §1 uchwały.
    Głosowanie: za – 2, przeciw – 10, wstrzymało się – 4. Wniosek nie przeszedł.

    Po przegłosowaniu poszczególnych wniosków, Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 291

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 3, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXI/262/2004(zał. nr 24).

    Przerwa w obradach od godz. 1300 do godz. 1330.

    20. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości w drodze darowizny, druk nr 292(zał. nr 25).

    Powyższy projekt uchwały opiniowała Komisja Gospodarki Komunalnej, wydając opinię pozytywną o czym poinformował Pan Z. Żerkowski.
    Uwag i zapytań nie stwierdzono.
    W związku z powyższym Przewodniczący K. Oktawiec poddał projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.
    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXI/263/2004(zał. nr 26).

    21. Podjęcie uchwały o zamiarze przekształcenia Przedszkola nr 3 w Kłodzku ul. Warty 6 w filię Zespołu Przedszkolno – Żłobkowego nr 1 w Kłodzku, ul. Grunwaldzka 6, druk nr 293 (zał. nr 27).

    Komisja Edukacji i Kultury zajmowała się powyższym projektem uchwały w rezultacie wydała do niego opinię pozytywną. Przy czym komisja wnosi poprawkę - uzupełnienie w §1 po wyrazie w Kłodzku dodać ul. Grunwaldzka 6, oraz poprawić datę zamiast 1 września 2004 ma być 1 września 2005.
    Radny Pan Ł. Walter poprosił Pana burmistrza o podanie wymiernych korzyści, które będą wynikały z podjęcia przedmiotowej uchwały.
    Zastępca burmistrza Pan Janusz Rudnicki wyjaśnił, iż kierowano się daleko idącą kwestią racjonalizacji kosztów. Zachodzi przesłanka, aby te dwie placówki połączyć. Burmistrz zapewnił, iż nie jest to likwidacja placówki przy ul. Warty 6 w Kłodzku.
    Przewodniczący przystąpił zatem do głosowania poprawek.

    • Dopisanie w §1 na końcu zdania zapisu ul. Grunwaldzka 6.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    • Zmiana w §1 daty ma być z dniem 1 września 2005r.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.
    Głosowanie całego projektu uchwały wraz z naniesionymi poprawkami.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXI/264/2004(zał. nr 28).

    22. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 294 (zał. nr 29).

    Pan Przewodniczący zgłosił poprawkę. Proponuje w §1 wykreślić zapis: na okres kadencji.
    Radny Pan Ł. Walter zapytał czy przyznanie dodatku na okres nieograniczony daje możliwość zmiany tego dodatku funkcyjnego w trakcie kadencji.
    Pan Przewodniczący stwierdził, iż tak. Ponadto zwrócił się z prośbą aby w przyszłości podejmować jedną uchwałę zawierającą wynagrodzenie burmistrza wraz z przyznaniem dodatku specjalnego.
    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący poddał poprawkę pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto. Zapis: na okres kadencji wykreślono.
    Głosowanie całości projektu uchwały z naniesioną poprawką.
    Głosowanie: za – 18, przeciw – 1, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXI/265/2004(zał. nr 30).

    23. Rozpatrzenie skarg.

    Do Rady Miejskiej Kłodzka nie wpłynęły od ostatniej sesji skargi do rozpatrzenia.

    24. Interpelacje i zapytania radnych.

    Radny Pan Ł. Walter poprosił o podanie powodu dlaczego nie podjęto budżetu na dzisiejszej sesji. Pan radny spóźnił się na obrady więc nie zna przyczyny wykreślenia tego punktu z porządku obrad sesji. Radny ma obawy czy z tego powodu będzie można ubiegać się o środki z Unii Europejskiej. Radny pyta dlaczego nie podjęto uchwały, dlaczego blokuje się rozwój miasta.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż jest propozycja, aby 13 stycznia 2005r. odbyła się specjalna sesja Rady Miejskiej podczas której zajęto by się tylko i wyłącznie budżetem.
    Radny K. Kubit wyjaśnił, iż do czasu kiedy nie ma decyzji o inwestycji pn. budowa krytej pływalni, która pochłonie dużą ilość środków pieniężnych, to wówczas przez te 14 dni służby nie będą uruchamiały kolejnych wniosków dopóki nie będzie decyzji w sprawie basenu.
    Pan burmistrz R. Lipski wiedział, że budowa basenu będzie kością niezgody, przygotował więc w tej sprawie odpowiednie, że nie rozpocznie się inwestycji dopóki nie będzie zapewnionych z zewnątrz 50% środków finansowych. Poza tym jeśli byłaby wola uruchomienia całej procedury to Wysoka Rada będzie podejmowała uchwałę w sprawie zaciągnięcia kredytu i w tym momencie też może wyrazić swoje stanowisko.
    Pan burmistrz poinformował, iż wszystkie okoliczności jak i wszystkie zadania postawione burmistrzowi zostały dopełnione przez służby urzędu. Przekazano projekt budżetu do Rady w określonym terminie, ustosunkowano się do wniosków Komisji Budżetowej – i to pozytywnie, jeśli byłyby jakieś uwagi to można było w dniu dzisiejszym wyrażać swoją opinię na temat poszczególnych kwestii. Państwo radni zadecydowali, że nie ma w ogóle o czym rozmawiać, nie usłyszał burmistrz co jest powodem tego, że zdjęto przyjęcie budżetu z porządku obrad. Burmistrz chce, aby usłyszała to prasa.
    Pan burmistrz poprosił Przewodniczącego, aby do protokołu zaznaczyć z imienia i nazwiska, którzy radni zadecydowali o tym, aby wycofać z porządku obrad przyjęcie budżetu.
    Radny Pan K. Kubit stwierdził, iż w protokole będą wszystkie wypowiedzi, zarówno burmistrza jak i radnych, które padły na sesji. Zwracając się do radnego Ł. Waltera przekazał, iż opóźnienie dwóch tygodni nie wpłynie na procedury, które w tej chwili są uruchamiane, bowiem wg. radnego można rozpocząć przetargi w momencie kiedy nie ma jeszcze uchwalonego budżetu.
    Pan burmistrz R. Lipski oznajmił, iż 13 stycznia przyjdzie na posiedzenie Rady z tym samym projektem budżetu.
    Radny Ł. Walter prosi o podanie przyczyny dlaczego zostało to zdjęte, jaki był powód.
    Była to wola Wysokiej Rady – oznajmił Pan Przewodniczący – było to wyjaśnione o godz. 10 rano. Pan Przewodniczący K. Oktawiec przekazał również informację prasie. Sprawa w tej chwili jest zamknięta.
    Pan radny Ł. Walter prosi o odczytanie z protokołu co o godz. 10 z minutami zostało podane jako powód zdjęcia z sesji projektu budżetu.
    Pan Przewodniczący uznał, iż protokół będzie sporządzony w odpowiednim czasie, na następnej sesji będzie przyjmowany, będzie również czas do zapoznania się.
    Pan radny Ł. Walter prosi o podanie powodu.
    Przewodniczący stwierdza jednak, że będzie to zaprotokołowane i będzie do zapoznania szczegółowego. Decyzje zostały podjęte.
    Radny Ł. Walter opuścił salę obrad.

    25. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Pani radna C. Włodarczyk zwróciła się z prośbą do burmistrza, aby przed sesją 13 stycznia w związku z faktem, że samorząd kłodzki przystąpił do akcji “Przejrzysta Polska” każdy z radnych był zapoznany z regulaminem tej akcji, ponadto Pani radna przypomina, że jednym z punktów regulaminu jest fakt, że Rada od 1 stycznia zaczyna głosować imiennie wszystkie decyzje.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec stwierdził, iż od dwóch lat nie przypomina sobie aby na wniosek radnych nie zostało to zaprotokołowane, nikt nigdy nie wstydził się tego jak głosował. Natomiast Pan przewodniczący przyznał, iż nie zna tego punktu regulaminu, jednak pewnie nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby taką przyjąć procedurę głosowania, w razie potrzeby Rada podejmie decyzję w tej sprawie. Przewodniczący rozumie, że to burmistrz jako urząd przystąpił do akcji, bo Rada nie przyjmowała żadnego regulaminu. Kwestie te mogą stanąć na sesji 13 stycznia bądź później podczas obrad 27 stycznia.
    Pan burmistrz R. Lipski chciałby żeby nie dzielić na zasadzie: burmistrz - Rada przecież stanowimy jedno jeden organizm i jeden celsłużyć społeczności - stwierdza Pan R. Lipski.
    Pani radna C. Włodarczyk zwraca się do burmistrza, aby nie mówić tu o dzieleniu, bo sam Pan burmistrz na początku sesji podzielił Radę na koalicję i opozycję.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec przypomniał, iż w dniu dzisiejszym Pan burmistrz kilkakrotnie to ciało - może nie podzielił - ale lekko obraził, tak to mogło być odebrane przez niektórych radnych, ponieważ przy niektórych dyskusjach padły słowa dosyć mocne.
    W tym momencie burmistrz zareagował, że jeżeli jeden z radnych, ten którego burmistrz obraził, a uważa, że pan radny bardziej obraża burmistrza, chodząc po mieście i opowiadając że żyje po to żeby burmistrza zniszczyć, ma burmistrz na to świadków, że trzyma pan radny burmistrza przy życiu – takie głupoty radny opowiada – to burmistrz miał prawo w dniu dzisiejszym się zdenerwować i powiedzieć, że nie do rzeczy radny opowiada.
    Pan Przewodniczący prosi, aby zakończyć rok bardziej pozytywnie a wszelkie spory niech zostaną poza radnymi.

    26. Sprawy różne.

    Pan radny L. Rogalewski zapytał o kwestię zawartą w sprawozdaniu z prac burmistrza między sesjami, chodzi o pkt 1 najem lokali na str. 5. Jest tam informacja, iż burmistrz przydzielił do remontu we własnym zakresie lokal mieszkalny po czym jest zapis, że remont lokalu w zakresie minimalnym, niezbędnym do zamieszkania wykona ZAMG. Pan radny pyta czy wszyscy oferenci, którzy składali wniosek na ten lokal wiedzieli o tym, że ZAMG wykona określone prace.
    Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż lokal otrzymała rodzina, nie w normalnym trybie, ponieważ pochodziła z budynku zagrożonego, stąd też w minimalnym zakresie zlecono remont tegoż lokalu.
    Radny Pan W. Krzelowski (zmieniając tok i charakter dyskusji) podziękował wszystkim radnym za dotychczasową współpracę, podziękowania skierował również pod adresem pracowników urzędu. Pan radny życzył wszystkim udanego Sylwestra i powodzenia w 2005 roku.
    Życzenia wszelkiej serdeczności i pomyślności w nadchodzącym Nowym 2005 Roku złożył Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec.

    27. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zamknął XXXI sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XXXI sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1400.
    Czas trwania sesji 3 godz. i 50 min. (1010 – 1400).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Krzysztof Oktawiec






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego535

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-01-14 10:01:32
    Aktualizacja: 2007-12-21 01:04:35
    Odslon: 119

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR