menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XV/03




     P r o t o k ó ł nr XV/03
    z XV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 25 września 2003r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1200.

    1. Otwarcie XV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, Pana burmistrza Romana Lipskiego, zastępców burmistrza Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, Przewodniczącego Rady Powiatowej Pana Jerzego Dziewieckiego, przedstawicieli Rady Powiatowej, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 19 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Radni: W. Gacek i Ł. Walter przybyli na sesję o godz. 1300.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Jolantę Kobak. Rada 19 głosami “za” poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Nie wniesiono żadnych poprawek i propozycji do proponowanego porządku obrad. Radni jednogłośnie (19 głosami “za”) przyjęli porządek obrad XV sesji Rady Miejskiej.

    Przedstawia się on następująco:

    1. Otwarcie XV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XIV sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Stan bezrobocia w mieście Kłodzku.
    8. Podjęcie uchwały w sprawie połączenia dwóch instytucji kultury: Centrum Edukacji Kulturalnej i Kłodzkiego Ośrodka Kultury, druk 127.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LVII/342/2002 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 21 marca 2002 roku w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Kultury Miasta Kłodzka w latach 2002 – 2010, druk nr 126.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu nowopowołanemu Kłodzkiemu Ośrodkowi Kultury przy Pl. Jagiełły 1 jako nowej instytucji kultury, druk nr 128.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 134.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowy Obywatel Kłodzka”, druk nr 135.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej, druk nr 136.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 rok, druk nr 137.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia środka specjalnego w jednostce organizacyjnej Urząd Miasta w Kłodzku, druk nr 138.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego między ulicami: Spółdzielczą, Łąkową i Objazdową w Kłodzku, druk nr 86.
    17. Rozpatrzenie skarg.
    18. Interpelacje i zapytania radnych.
    19. Wnioski i oświadczenia radnych.
    20. Sprawy różne.
    21. Zakończenie sesji.

     

    5. Zatwierdzenie protokołu z XIV sesji.

    Nie wniesiono żadnych uwag i zastrzeżeń do protokołu. Rada jednogłośnie (19 głosami “za”) zatwierdziła protokół z XV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radny J. Migdał zapytał o pkt. 6. c. na str. 2 – w którym burmistrz informuje o negatywnej decyzji co do zmiany nazwy ulicy Objazdowej na ulicę Orląt Lwowskich. Radny uznaje, iż to Rada podejmuje decyzje - w drodze uchwały, dotyczące zmiany nazwy ulic, a nie burmistrz.

    Str. 5 Najem lokali – z zapisu wynika, iż burmistrz przydzielił 8 lokali mieszkalnych, radny pyta jak się mają decyzje burmistrza do opinii Społecznej Komisji Mieszkaniowej, co do kolejności przydziału mieszkań.

    Radny L. Rogalewskistr. 6 pkt. 3 – radny prosi o podanie składu komisji odbioru końcowego zadania pn. “Adaptacja budynku magazynu sprzętu sportowego z zaplecza techniczno – socjalnego wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną na terenie OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1”.

    Radny Z. Dudastr. 1 pkt. 2 – jaki lokal sprzedano i w jakim trybie.

    Odpowiedzi na zadane pytania udzielał burmistrz R. Lipski.

    Pkt. 6. c. na str. 2 – burmistrz wyjaśnił, iż przed przygotowaniem wniosku do zaopiniowania Wysokiej Radzie musi się do niego najpierw odnieść, potem dopiero przekazuje odpowiednie dokumenty do merytorycznych komisji. Natomiast negatywna decyzja burmistrza odnośnie zmiany nazwy ulicy wynika z tego, iż przy ul. Objazdowej jest znaczna ilość podmiotów gospodarczych. Zmiana nazwy ulicy wiązałaby się z poniesieniem dość wysokich kosztów zarówno przez urząd jak i przedsiębiorców funkcjonujących na tej ulicy.

    Ponadto burmistrz poinformował, iż współpraca ze Społeczną Komisją Mieszkaniową układa się dobrze w jednym tylko przypadku burmistrz podjął wcześniej – przed opinią Społecznej Komisji - decyzję o przyznaniu lokalu mieszkalnego.

    Skład komisji odbioru końcowego zadania pn. “Adaptacja budynku magazynu sprzętu sportowego z zaplecza techniczno – socjalnego wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną na terenie OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1” podał zastępca burmistrza Pan L. Michalski, skład przedstawia się następująco:

    Pan Leszek Michalski – przewodniczący.

    Panowie: Bogdan Niemczuk, Mariusz Kud – z ramienia urzędu.

    Inspektorzy nadzoru: Pan Jacek Gembalski od spraw budowlanych, Pan Zbigniew Wnęk od spraw instalacyjnych oraz Pan Juchniewicz – od spraw elektrycznych.

    W skład komisji wchodzą również przedstawiciele – wykonawcy.

    Odnośnie pytania radnego Z. Dudy dot. sprzedaży lokalu użytkowego burmistrz wyjaśnił, iż nie podaje się z imienia i nazwiska komu sprzedano (jest to na rzecz najemcy i bezprzetargowo).

    Przewodniczący K. Oktawiec odniósł się do kwestii zmiany nazwy ulicy. Poinformował Radę, iż wniosek burmistrza skierowano do dwóch komisji: Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego oraz do Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego. Komisja II zapoznała się z wnioskiem, natomiast Komisja V zajęła następujące stanowisko: Komisja popiera sugestie zastępcy burmistrza Pana L. Michalskiego, aby podzielić ulicę Objazdową i nazwać jej odcinek ul. Orląt Lwowskich.

    Przewodniczący stwierdził, iż jeśli radni wyrażą wolę zmiany nazwy ulicy winni wystąpić z projektem uchwały w tej sprawie, wówczas Rada podejmie pracę nad konkretnym dokumentem.

    7. Stan bezrobocia w mieście Kłodzku.

    Informacje dotyczące bezrobocia w mieście Kłodzku złożyła radnym Pani Jolanta Bachry – Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku. Prezentowany materiał stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

    Radni zadali następujące pytania:

    Pan M. Krzak poprosił o przedstawienie czy bezrobocie w mieście Kłodzku ma tendencję rosnącą czy malejącą. W jaki sposób są dzielone fundusze do zagospodarowania przez poszczególne gminy.

    Radny W. Dziopek zapytał o to, czy są w tej chwili środki na aktywizację bezrobotnych, czy udzielane są pożyczki bezrobotnym na rozpoczęcie działalności.

    Radny J Migdał poprosił o podanie stopy bezrobocia w mieście Kłodzku. Poprosił też o wyjaśnienie zapisu dotyczącego ofert pracy niesubsydiowanych (555) i wydanych skierowań na niesubsydiowane miejsca pracy (583) dlaczego jest różnica.

    Radny zapytał o zapis dotyczący algorytmu przyznanych kwot na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu w roku 2003. Jak w innych gminach wygląda zatrudnienie w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych.

    Odnośnie tabeli wskazującej liczbę bezrobotnych zamieszkałych na wsi radny J. Migdał uznał, iż jej tytuł winien brzmieć: Liczba bezrobotnych ogółem w powiecie kłodzkim i zamieszkałych na wsi.

    Radny L. Rogalewski zapytał o to, jaka jest procedura i jakie należy spełnić kryteria, aby otrzymać kredyt na aktywizację bezrobocia. Kto przydziela ten kredyt. Ile podań o przydzielenie takiego kredytu zostało rozpatrzonych pozytywnie, a ile negatywnie.

    Radny Z. Duda zapytał o to, jak wygląda przepływ środków finansowych wobec zobowiązań do pracodawców zatrudniających osoby z robót publicznych i interwencyjnych.

    Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk zapytała o to, jakie zakłady z terenu Kłodzka będą dokonywały zwolnień grupowych.

    Czy stażyści mają szanse, aby ich staże absolwenckie były stażami pełnorocznymi.

    Radny L. Rogalewski poprosił o informację, czy generalnie w mieście Kłodzku spada bezrobocie czy też rośnie. Radny prosi o podanie jakie były inne powody wyłączenia z ewidencji 188 bezrobotnych.

    Pani J. Bachry przystąpiła do udzielania odpowiedzi na zadane pytania. Poinformowała, iż generalnie stwierdza się tendencję wzrostową bezrobocia co zresztą przedstawiają załączone materiały. Dzielenie środków odbywa się kluczem, ilość bezrobotnych w danej gminie jest wskaźnikiem do zastosowania przy otrzymanych środkach. PUP stara się spełniać oczekiwania poszczególnych gmin.

    Są środki na aktywizację bezrobocia. Bezrobotny może otrzymać pożyczkę w wysokości 25 tysięcy złotych. Takie kwoty otrzymało 32 osoby. Kryteria udzielania pożyczek określa regulamin, opracowuje to odpowiednia komisja, każdy wniosek musi być rozpatrzony. Pożyczka jest oprocentowana w wysokości 2% kredytu lombardowego. W mieście Kłodzku udzielono 5 takich pożyczek. Środki przyznawane są na bieżąco.

    Odnośnie przepływu środków z robót publicznych pani kierownik poinformowała, iż odbywa się on na bieżąco. W temacie 9 zakładów, w których planowane są masowe zwolnienia miasto Kłodzko ma w tej liczbie jeden zakład tj. ZOZ. Nie mniej jednak PUP posiada oferty pracy dla pielęgniarek poza granicami kraju tj. do Włoch, Czech, Wielkiej Brytanii – wymaga to oczywiście dokształcenia, dokwalifikowania pielęgniarek.

    Pani J. Bachry stwierdziła, iż nic nie stoi na przeszkodzie, aby PUP przygotował odpowiednie materiały w rozszerzonej informacji a szczególnie w tych aspektach o które pytali radni.

    Wywiązała się dyskusja wśród radnych na temat bezrobocia, uznano, iż poszczególne pytania zadane przez radnych prześle się do PUP wówczas przy możliwości dostępu do pewnych źródeł, pani kierownik udzieli na piśmie wyczerpujące odpowiedzi.

    Głos zabrał burmistrz R. Lipski. Stwierdził, iż generalnie sytuacja na rynku pracy ulga poprawie porównując stan obecny z rokiem poprzednim. Jest lepiej pod względem środków jakie spływają na rzecz bezrobotnych, ponadto już nie długo E. LECLERC zatrudni około 100 osób, INVEST PLAN zatrudni docelowo około 40 osób, nastąpiła poprawa koniunktury na rynku, która spowodowała możliwość zwiększenia zatrudnienia w takich zakładach jak ZETKAMA - o 15 etatów, zakład SEXTIL - o 15 etatów, od 10 października zacznie funkcjonować Wyższa Szkoła Zarządzania - będzie również kilka miejsc pracy. Jeśli uda się docelowo zrealizować zagospodarowanie Twierdzy Kłodzkiej stworzy to kolejną możliwość pozyskania kilkunastu miejsc pracy.

    Burmistrz R. Lipski skierował słowa podziękowania pod adresem kierownik Pani Jolanty Bachry za dotychczasową współpracę, podkreślił przy tym, iż miasto Kłodzko jako stolica powiatu kłodzkiego charakteryzuje się dużym wskaźnikiem bezrobocia stąd też prośba do Pani Kierownik i PUP o to, aby pamiętać o potrzebujących bezrobotnych z Kłodzka.

    Radny Z. Duda nie zgodził się z wypowiedzią burmistrza, że jest lepiej bowiem zapomina się o tak dużym zakładzie pracy jakim jest targowisko miejskie, gdzie w chwili obecnej ponad 100 stanowisk zostało zlikwidowanych. Zapytał też panią kierownik J. Bachry o to, jakie są środki na dofinansowanie robót publicznych.

    Radny J. Migdał zapytał o informację o aktywizacji bezrobotnych, ofert pracy jest 1585 wydanych skierowań więcej 2 163 radny prosi o wyjaśnienie tej kwestii.

    Pani J. Bachry podała, iż w ewidencji podaje się czynności, które są wykonywane, z każdym bezrobotnym związana jest pełna dokumentacja, która pozwala na analizę postępowania bezrobotnego. Skierowania o które pyta radny J. Migdał wynikają z zaistniałych przypadków losowych np. osoba do której wysyła się skierowanie wyjeżdża poza granicę kraju, wówczas powtarza się kolejne skierowanie do innej osoby – stąd ta różnica ofert pracy i wydanych skierowań.

    Ponadto pani kierownik Bachry podziękowała burmistrzowi za słowa uznania. Podstawą pracy PUP jest współpraca z burmistrzami, dlatego ważne jest to, jak ona się układa.

    Burmistrz R. Lipski odnosząc się do wypowiedzi radnego Z. Dudy jest zaskoczony liczbą zlikwidowanych miejsc handlowych, z analizy przeprowadzonej przez referat gospodarki mieniem gminnym wynika, iż w ostatnim okresie zauważa się minimalną przewagę rejestracji działalności gospodarczej nad jej likwidacją - jest to po raz pierwszy od 5 lat – dodaje burmistrz. Nie mniej jednak burmistrz chętnie umówi się z radnym Dudą w celu omówienia tej kwestii.

    Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie.

    Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach godz. 1330 – 1420.

    W trakcie przerwy odbyło się posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego w celu ponownego omówienia projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego między ulicami: Spółdzielczą, Łąkową i Objazdową w Kłodzku, druk nr 86.

    8. Podjęcie uchwały w sprawie połączenia dwóch instytucji kultury: Centrum Edukacji Kulturalnej i Kłodzkiego Ośrodka Kultury, druk 127 (zał. nr 3).

    Przewodniczący zasygnalizował wniesienie poprawki w podstawie prawnej zamiast (Dz. U. z 1997r. nr 110 poz. 721) winno być (Dz. U. z 2001r. nr 13 poz 123).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna J. Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Radny M. Krzak zapytał, czy w związku z połączeniem dwóch instytucji zostaną zwolnione jakiekolwiek osoby i jak po połączeniu będzie wyglądała administracja?

    Zastępca burmistrza Pan Janusz Rudnicki przypomniał, iż dzisiaj Rada ma przyjąć m.in. takie dokumenty jak Statut, struktura wynikająca ze schematu organizacyjnego jest dalszym elementem tej pracy. Rada przyjmuje uchwałę, która jest dokumentem kierunkowym przyjmującym w swoim rozwiązaniu połączenie dwóch instytucji kultury z całym swoim majątkiem z dobrodziejstwem inwentarza a więc merytorycznie całe zespoły, które będą podstawą do funkcjonowania nowej instytucji. Burmistrz ma nadzieję, że Pan Dyrektor Bogusław Michnik jak i Pan Dyrektor Marian Półtoranos w odpowiednim czasie przedstawią szczegóły co do funkcjonowania tych sfer obsługi, które w chwili obecnej interesują radnych.

    Pan K. Oktawiec – Przewodniczący Rady wyrażając swój pogląd na temat połączenia dwóch instytucji kultury stwierdził z przykrością, iż przy całej procedurze łączenia skupiono się na sprawach czysto finansowych, w ogóle nie odniesiono się do tego, że po podjęciu decyzji wątpliwe jest to, aby miasto było stać kiedykolwiek na odtworzenie dwóch ośrodków kultury. Nadzieją jest fakt, że sport otrzymał nową halę.

    Radni nie wnieśli już pytań do projektu uchwały.

    W związku z powyższym Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/112/2003(zał. nr 4).

    9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LVII/342/2002 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 21 marca 2002 roku w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Kultury Miasta Kłodzka w latach 2002 – 2010, druk nr 126 (zał. nr 5).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna J. Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Przewodniczący wyjaśnił, iż powyższy projekt uchwały jest konsekwencją podjęcia wcześniejszej uchwały.

    Głosowanie: za – 21, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/113/2003(zał. nr 6).

    Obrady sesji opuścił burmistrz R. Lipski w związku z koniecznością wyjazdu do Warszawy na spotkanie Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów Związku Miast Polskich.

    10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu nowopowołanemu Kłodzkiemu Ośrodkowi Kultury przy Pl. Jagiełły 1 jako nowej instytucji kultury, druk nr 128 (zał. nr 7).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury poinformowała o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały. Szczegółowo analizowano go na posiedzeniu komisji, podczas której pan dyrektor B. Michnik zapewnił, iż w wyniku połączenia dwóch placówek nie będzie zwolnień.

    Pytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący zgłosił autopoprawkę w podstawie prawnej jak przy druku nr 127, po czym poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie nadania statutu nowopowołanemu Kłodzkiemu Ośrodkowi Kultury przy Pl. Jagiełły 1 jako nowej instytucji kultury, druk nr 128.

    Głosowanie: za – 21, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/114/2003(zał. nr 8).

    Po przyjęciu powyższych uchwał głos zabrał zastępca burmistrza Pan Janusz Rudnicki. Poinformował, iż decyzje które podjęto są pewnym fundamentem do roku przyszłego, a mianowicie połączono potencjał dwóch bardzo ważnych na mapie Kłodzka instytucji kultury. Nowa instytucja będzie funkcjonować pod przewodnictwem Pana Dyrektora B. Michnika i Pana M. Półtoranosa – jako dyrektora artystycznego.

    Głos zabrał Pan Marian Półtoranos – stwierdził, iż skutki łączenia KOK i CEK odczuwa się już w tej chwili, mają one charakter ekonomiczny gdzie brak jest lokaty w CEK-u różnych imprez na których zarabiano, drugi skutek – to nabór do zespołów i sekcji. Nie ma już identyfikacji CEK, wpływają też listy od uczestników zespołów wyrażające żal i niepokój wynikający z łączenia placówek. W swojej wypowiedzi Pan M. Półtoranos zaznaczył, iż jest zapotrzebowanie na różne formy spektakli oraz na “produkcję” wewnętrzną CEK.

    Radny M. Krzak zapytał burmistrza o to, czy obaj Panowie są w stanie poprowadzić połączoną jednostkę kultury, czy nie należałoby wpuścić nowej młodej krwi.

    Burmistrz J. Rudnicki nie ma takich wątpliwości, kultura Kłodzka jest znana nie tylko w samym mieście ale i poza jego granicami. Burmistrz uszanował wolę załóg jak i dorobek KOK w osobie Dyrektora B. Michnika jak i Pana M. Póltoranosa w CEK-u. Warto w tych Panów raz jeszcze zainwestować i powierzyć im prowadzenie nowej instytucji kultury – stwierdza burmistrz J. Rudnicki.

    Radny L. Rogalewski nie ma takich obaw jak kolega M. Krzak- wierzy w to, iż nowa jednostka kultury będzie poprowadzona właściwie.

    11. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 134 (zał. nr 9).

    Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż przy tym projekcie uchwały jest sugestia Komisji II, aby w §1 nie podawać z imienia i nazwiska osoby, od której nabywa się nieruchomość.

    Stąd też wniesiono poprawkę w §1 wykreślającą imię i nazwisko oraz adres zamieszkania osoby zbywającej nieruchomość, a wpisać stwierdzenie od osoby fizycznej. Taką samą poprawkę należy uwzględnić w uzasadnieniu do projektu uchwały.

    Głosowanie: za – 21 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały. Komisja II wydała opinię pozytywną. Przewodniczący poddał więc projekt pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 21, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/115/2003(zał. nr 10).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowy Obywatel Kłodzka”, druk nr 135 (zał. nr 11).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Pani J. Sudoł w imieniu Komisji Edukacji i Kultury poinformowała o pozytywnej opinii komisji.

    Uwag i zapytań nie wniesiono. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 21, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/116/2003(zał. nr 12).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej, druk nr 136 (zał. nr 13).

    Pan Eugeniusz Bednarczyk Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Radny J. Migdał zapytał o to, czy planowane wydatki w działach i rozdziałach mogą być przedstawione w porównaniu z przewidywanym wykonaniem roku ubiegłego.

    Pani Skarbnik wyjaśniła, iż nie ma takiej technicznej możliwości.

    Zastępca burmistrza Pan L. Michalski zgłosił poprawkę redakcyjną w §5 pkt. 6 wyraz przedstawiona zastąpić wyrazem przedstawia.

    Przewodniczący K. Oktawiec poddał pod głosowanie powyższą poprawkę:

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się - 2. Poprawkę przyjęto.

    - po czym poddano pod głosowanie cały projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej.

    Głosowanie: za – 21, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/117/2003(zał. nr 14).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 rok, druk nr 137 (zał. nr 15).

    Pan Eugeniusz Bednarczyk Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Nie wniesiono żadnych pytań i uwag do powyższego projektu uchwały.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/118/2003(zał. nr 16).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia środka specjalnego w jednostce organizacyjnej Urząd Miasta w Kłodzku, druk nr 138 (zał. nr 17).

    Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie utworzenia środka specjalnego w jednostce organizacyjnej Urząd Miasta w Kłodzku – o czym poinformował Przewodniczący komisji.

    W związku z tym, że żadnych uwag nie wniesiono Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XV/119/2003(zał. nr 18).

    16.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego między ulicami: Spółdzielczą, Łąkową i Objazdową w Kłodzku, druk nr 86 (zał. nr 19).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Zygmunt Żerkowski poinformował, iż komisja spotkała się ponownie. Podjęto decyzję o wycofaniu powyższego projektu uchwały z pod obrad dzisiejszej sesji. Zachodzi potrzeba kolejnego spotkania się w celu rozpatrzenia projektu uchwały przez komisję jak i członków Spółdzielni Mieszkaniowej z tego względu, że prezesi podtrzymują zarzuty które wnoszono na piśmie. Komisja zaproponowała, aby prezes Spółdzielni Mieszkaniowej zorganizował zebranie z członkami Spółdzielni a następnie architekt i naczelnik wydziału Gospodarki Przestrzennej, Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta spotkali się ze spółdzielcami w celu wyjaśnienia kontrowersyjnej uchwały w celu rozważenia możliwości uwzględnienia w autopoprawce do uchwały zarzutów jakie wnoszą spółdzielcy.

    W związku z powyższym radny Z. Żerkowski wnosi o wycofanie druku nr 86 z porządku obrad sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec poddał wniosek pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 21 jednogłośnie.

    Pkt. 16. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego między ulicami: Spółdzielczą, Łąkową i Objazdową w Kłodzku, druk nr 86 został zdjęty z porządku obrad sesji.

    17. Rozpatrzenie skarg.

    Nie stwierdzono żadnych skarg do rozpatrzenia.

    18. Interpelacje i zapytania radnych.

    Radny Z. Dudał zapytał Przewodniczącego o to, jak to się dzieje, że urząd posiada znakomitego fachowca w postaci rzecznika prasowego a informacje o posiedzeniach sesji, jak i również obradach sesji nie docierają do społeczeństwa.

    Przewodniczący K. Oktawiec jest odmiennego zdania uważa, że docierają one do społeczeństwa, bowiem zarówno w mediach jak i na słupach ogłoszeniowych są informacje o posiedzeniach sesji Rady Miejskiej, natomiast fakt, że jest słaby odzew ze strony społeczeństwa to już jest inna kwestia.

    Radnemu Dudzie rozchodzi się głównie o stronę samorządową, gdzie jest brak szczegółowych informacji o sposobie przebiegu sesji.

    Radny L. Rogalewski popiera uwagi radnego Z. Dudy.

    Przewodniczący K. Oktawiec uwagi przyjął i uznał, iż wspólnie z Panią Rzecznik może spotkać się i przedyskutować kwestie dotyczącą kształtu i formy strony samorządowej, natomiast jeśli chodzi o informowanie społeczeństwa o terminie obrad sesji to są one są publikowane i nie ma tu problemów. Ponadto obowiązuje pięciodniowy termin przekazywania materiałów dla radnych i do póki nie zostanie podpisany porządek obrad i wysłany do radnych nie można publikować tej informacji a tak się składa, że nasze lokalne tygodniki wychodzą w te a nie inne dni w związku z tym dla niektórych jest za wcześnie, a dla niektórych za późno i stąd wynika problem – wyjaśnia Przewodniczący.

    Radny W. Dziopek stwierdza iż chodzi o to, aby informacje ukazywały się we wszystkich lokalnych tygodnikach, a nie tylko w tym jednym urzędu miasta.

    Przewodniczący wyjaśnił, iż porozumienie podpisane jest z dwoma lokalnymi tygodnikami i w obu informacje się pojawiają, może faktycznie brakuje informacji od strony Rady przedstawiona jest bardziej praca burmistrza, natomiast jeśli byłoby takie zainteresowanie nie stoi nic na przeszkodzie, aby przewodniczący poszczególnych komisji pewne informacje przekazywali pisemnie, Przewodniczący Oktawiec nie podejrzewa aby były w związku z tym jakieś problemy ze strony burmistrza czy pani rzecznik by je publikować. Jednak z racji tej że informacji tych nie ma, nie ma też co drukować. Można też zapraszać na posiedzenie komisji Panią Rzecznik – stwierdza Pan Przewodniczący.

    Zastępca burmistrza Pan Janusz Rudnicki nie widzi przeszkód, aby wszystkie istotne wydarzenia dla pracy Rady mogły być zamieszczane na stronie samorządowej.

    Radna Danuta Kołt zwróciła się do Przewodniczącego z interpelacją dotyczącą problemu dostarczania a zwłaszcza rozliczania wody i ścieków w lokalu mieszkalnym przy ul. Korytowskiej 20a. Mieszkańcy tych lokalów posiadają wodomierze, natomiast dodatkowo na fakturach pojawiły się niewiadome kwoty. Dla przykładu: lokator zużył wodę na kwotę 13,53zl natomiast dodatkowa suma jaką został obciążony wynosi 16, 61zł.

    Radna prosi o pomoc w wyjaśnieniu tej sprawy.

    Przewodniczący K. Oktawiec poinformował też o interpelacji jaką złożył radny Z. Duda w sprawie utworzenia świetlicy socjoterapeutycznej przy Kłodzkim Komitecie Obywatelskim.

    19. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Nie złożono żadnych wniosków ani oświadczeń.

    20. Sprawy różne.

    Nikt z radnych nie zabrał głosu w tym punkcie.

    21. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął XV sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1530.

    Czas trwania sesji 2 godz. 30 minut (1200 – 1530).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego280

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-10-23 14:22:12
    Aktualizacja: 2007-12-20 01:13:01
    Odslon: 871

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR