menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XIII/03




     P r o t o k ó ł nr XIII/03
    XIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 24 lipca 2003r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1400.

    1. Otwarcie XIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

      Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, Pana burmistrza Romana Lipskiego, zastępcę burmistrza Pana Leszka Michalskiego, Przewodniczącego Rady Powiatu Pana Jerzego Dziewieckiego, Radnego Rady Powiatowej Pana Stefana Klimaszkę naczelników wydziałów, pracowników urzędu oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    3. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 16 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecni: radna Danuta Kołt, radna Jolanta Kobak, radny Zdzisław Duda oraz radny Witold Krzelowski.

    4. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż w związku z tym, że od 30 kwietnia 2003r. obowiązuje nowy Statut Gminy Miejskiej Kłodzko, nie ma potrzeby powoływać dwóch sekretarzy obrad, zaproponował więc na sekretarza sesji radnego Pana Łukasza Waltera.

    Rada 15 głosami “za” przy jednym głosie “wstrzymującym się” dokonała wyboru sekretarza obrad XIII sesji.

    1. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący zaproponował zdjęcie pkt. 17 porządku obrad sesji. Podjęcie uchwały w sprawie zgłoszenia przedstawiciela Rady Miasta w Kłodzku na członka Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych, druk nr 112.

    Radny W. Gacek zaproponował wprowadzenie w pkt. 17 porządku przyjęcie opinii Rady Miejskiej w Kłodzku w sprawie programu restrukturyzacji służby zdrowia w powiecie.

    W nawiązaniu do propozycji radnego W. Gacka Przewodniczący odczytał pismo od Przewodniczącego Rady Powiatu dot. wydania opinii nt. Programu Restrukturyzacji Ochrony Zdrowia w Powiecie Kłodzkim (zał. nr 1), oraz uchwałę Zarządu Powiatu w sprawie odniesienia się do projektu programu restrukturyzacji ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim (zał. nr 2).

    Przewodniczący poddał pod głosowanie I poprawkę dot. wycofania projektu uchwały znajdującego się na druku nr 112.

    Głosowanie : za – 16 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Głosowanie II poprawki wprowadzenie w miejsce pkt. 17 przyjęcie opinii Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24.07.2003r. dot. programu restrukturyzacji ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim.

    Głosowanie : za – 16 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    W związku z powyższym przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami. Rada jednogłośnie - 16 głosami “za” – przyjęła porządek obrad XIII sesji Rady Miejskiej, który przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XII sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z pracy między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Analiza wydatkowania środków z Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
    8. Podjęcie uchwały w sprawie wstąpienia na miejsce wygasłego mandatu radnego. kandydata z tej samej listy, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów, druk nr 107.
    9. Ślubowanie radnej.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Leonardę Karbownik, druk nr 108.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, druk nr 104.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych, druk nr 105.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim, druk nr 106.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 109.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/12/2002 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 110.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników sądu, druk nr 111.
    17. Przyjęcie opinii Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24.07.2003r. dot. programu restrukturyzacji ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim.
    1. Rozpatrzenie skarg.
    2. Interpelacje i zapytania radnych.
    3. Wnioski i oświadczenia radnych.
    4. Sprawy różne.
    5. 21a. Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej przy ul. Wyspiańskiego 2F, druk nr 114 (wprowadzony pod koniec sesji).
    6. Zakończenie sesji.
    1. Zatwierdzenie protokołu z XII sesji.
    2. Do protokołu z XII sesji Rady Miejskiej nie wniesiono żadnych uwag, Rada przyjęła go jednogłośnie (16 głosami “za”).
    3. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z pracy między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 3).
    4. Radny J. Migdał zapytał o str. 1 pkt II ppkt 3 – radny prosi o przybliżenie, o które działki dokładnie chodzi.

      Str. 3 pkt 5 - dla kogo zlecono wykonanie wizytówek za kwotę 3 tys. zł.

      Str. 5 pkt V Inwestycje – radny pyta jakie uprawnienia budowlane ma Stowarzyszenie Akademia Przygody czy gwarantuje dobre wykonanie robót.

      Str. 6 pkt VI ppkt 1 – radny poprosił o wyjaśnienie zapisu w tym punkcie, a dokładnie sposób rozliczenia długu czynszowego.

      Radna C. Włodarczyk również zapytała o Akademię Przygody, a dokładnie o remont budynku oraz schodów na ul. Łukasińskiego Radna pyta z jakiej rozbiórki pochodzą cegły gotyckie oraz dachówka, komu zlecono rozbiórkę za którą miasto musi zapłacić.

      Radny L. Rogalewski zapytał o str. 5 pkt 3 – czy potrzebny jest dodatkowy wykonawca, który zajmowałby się zielenią miejską w Kłodzku.

      Burmistrz R. Lipski przystąpił do udzielania odpowiedzi na zadane pytania.

      Odnośnie pytania radnego Migdała dot. sprzedaży działek, aby udzielić wyjaśnień burmistrz musi sięgnąć do materiałów źródłowych – wówczas poda, o które to działki chodzi, natomiast wizytówki wykonano dla burmistrzów oraz pani Skarbnik.

      Radny L. Rogalewski pytał o wykonywanie zielni przez firmę Skalniak – Polskie Ogrody. Burmistrz wyjaśnił, iż dlatego zlecono właśnie tej firmie wykonywanie nasadzeń bo specjalizują się w tych działaniach, przykładem jest przycięcie jałowców płożących na ul. Daszyńskiego.

      Odnośnie prac wykonywanych przez Akademię Przygody – wyjaśnień udzielił pan burmistrz L. Michalski. Odbudowa kazamaty leży po stronie miasta, ponieważ jest ona własnością miasta, wiąże się z tym również odbudowanie schodów – które wykona Akademia Przygody na własny koszt. Ponieważ zakres zadania wartościowo nie wymaga konieczności zlecania tej roboty w trybie ustawy o zamówieniach publicznych wykonanie prac powierzono Akademii Przygody zawierając stosowne porozumienie. Na odbudowę zawalonej kazamaty została wykonana dokumentacja techniczna, jest stosowne pozwolenie na budowę i w ramach tej pracy Akademia Przygody ma wykwalifikowanego z odpowiednimi uprawnieniami kierownika budowy. Miasto na tej budowie zatrudniło inspektora nadzoru.

      Burmistrz Lipski dodał, iż jeśli chodzi o sferę budowlaną to Akademia Przygody wykonywała już wcześniej pewne prace na rzecz miasta, np. most zwodzony, który wykonano bardzo profesjonalnie i wówczas nikt nie kwestionował, że nie było inspektora nadzoru.

      Odnośnie pkt. 1 na str. 6 – burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż aby zadłużenie danej rodziny nie rosło, zamieniono mieszkania z większego na mniejsze, nie mniej jednak część długów dana rodzina zobowiązała się spłacać.

      Pani E. Sobolewska – naczelnik DGGiM – wyjaśniła radnemu Migdałowi o które to działki chodzi, a więc są to działki położone pomiędzy ulicami Wyspiańskiego a Słowackiego za warsztatami Pana Zimona. Działka mniejsza będzie sprzedawana jako grunt przyległy na polepszenie zagospodarowania istniejącej posesji, działka o większej powierzchni będzie sprzedana w formie przetargu. Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie.

    5. Analiza wydatkowania środków z Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (zał. nr 4).
    6. Materiał otrzymali pocztą wszyscy radni, dodatkowe informacje w późniejszym terminie przekazano do przegródek radnych.

      Nie podjęto dyskusji w powyższym temacie, radni nie wnieśli żadnych uwag i pytań do przedłożonego materiału.

    7. Podjęcie uchwały w sprawie wstąpienia na miejsce wygasłego mandatu radnego. kandydata z tej samej listy, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów, druk nr 107 (zał. nr 5).
    8. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      Głosowanie: za –17 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/87/2003 (zał. nr 6).

    9. Ślubowanie radnej.
    10. Przewodniczący poinformował, iż po odczytaniu przez najmłodszego wiekiem radnego Pana Łukasza Waltera tekstu ślubowania prosi się Panią Leonardę Karbownik o złożenie ślubowania poprzez wypowiedzenie słowa “ ŚLUBUJĘ”. Można dodać słowa: “Tak mi dopomóż Bóg”.

      Radny Łukasz Walter: Wierny konstytucji i prawu Rzeczpospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować, godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.

      Pani Leonarda Karbownik: Ślubuję.

    11. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Leonardę Karbownik, druk nr 108 (zał. nr 7).
    12. Pani L. Karbownik zgłosiła akces do pracy w Komisji Edukacji i Kultury oraz w Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego.

      W związku z powyższym przewodniczący odczytał projekt uchwały z uwzględnieniem powyższych komisji, po czym poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za –17 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/88/2003 (zał. nr 8).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, druk nr 104 (zał. nr 9).
    14. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego radny Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii komisji do ww. uchwały.

      Radny M. Krzak stwierdził, iż ul. Lutycka jest obecnie dość zdewastowana, kto więc będzie finansował jej naprawę – pyta radny.

      Burmistrz R. Lipski poinformował, iż Generalna Dyrekcja Dróg przejęła ul. Łużycką i wykonała na niej cały szereg różnych prac (kanalizacyjne, ściekowe, wodociągowe) także gmina w momencie przejęcia odcinka ul. Lutyckiej będzie wykonywała na niej niezbędne naprawy.

      Głosowanie: za –17 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/89/2003 (zał. nr 10).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych, druk nr 105 (zał. nr 11).
    16. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      Komisja Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego wydała opinię pozytywną do powyższego projektu uchwały.

      Burmistrz R. Lipski zgłosił autopoprawkę polegającą na dopisaniu w §1 w pierwszym zdaniu po słowach “kategorii dróg” wyrazu “gminnych”.

      Przewodniczący poddał pod głosowanie autopoprawkę zgłoszoną przez burmistrza.

      Głosowanie: za –17 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

      W związku z tym, że radni nie wnieśli żadnych uwag do projektu uchwały Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za –16 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/90/2003 (zał. nr 12).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim, druk nr 106 (zał. nr 13).
    18. Zastępca burmistrza Pan Leszek Michalski wyjaśnił na czym polegają zmiany wprowadzone do Statutu.

      Radny M. Krzak zapytał o to, czy Związek Międzygminny będzie korzystał ze śmietniska na ul. Sierpowej.

      Burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż na dzień dzisiejszy gmina miejska Kłodzko nie buduje wysypiska, natomiast jeśli chodzi o lokalizację nowego wysypiska śmieci przez Międzygminny Związek Celowy to ostateczne decyzja jeszcze nie zapadła. Są dwie propozycje: bądź na ul. Sierpowej w Kłodzku, bądź lokalizacja na terenie gminy Radków w Ścinawce Średniej.

      Radny M. Krzak ma obawy czy Związek nie podłączy się do wysypiska na ul. Sierpowej.

      Przewodniczący Rady K. Oktawiec przypomniał, iż wysypisko, które ma powstać będzie nowoczesne nie zagrażające środowisku, a to na ul. Sierpowej nie spełnia wymogów chociażby unijnych.

      Burmistrz L. Michalski dodał, iż pojemność miejskiego wysypiska już się kończy, dlatego też nie ma mowy o podłączeniu Związku do istniejącego wysypiska. Jeśli zapadnie decyzja o lokalizacji w Kłodzku wówczas będzie ono budowane od początku. Ponadto burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż sama gmina miejska nie podołałaby budowie wysypiska, dlatego też powstał Międzygminny Związek Celowy, który przy współudziale Gmin Członków Założycieli ma możliwość stworzenia nowoczesnego, spełniającego wszelkie normy unijne wysypiska śmieci.

      Radny L. Rogalewski stwierdził, iż §2 uchwały mówiący o przekazywaniu środków finansowych z budżetu na rzecz Związku jest mało precyzyjny, bowiem co się stanie w momencie gdy okaże się że 11 groszy opłaty za jednego mieszkańca będzie niewystarczające a Zgromadzenie Związku ustali opłatę w wysokości np. 1 zł.

      Burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż decyzje o wysokości składki ustala zgromadzenie w skład którego wchodzą burmistrzowie i wójtowie oraz przedstawiciele rad. Przy ustalaniu stawki burmistrz ma nadzieję, że zawsze kierować się będą kategoriami interesu swoich samorządów, swoich budżetów i swoich jednostek.

      Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za –16 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/91/2003 (zał. nr 14).

      Przerwa w obradach godz. 1510 – 1530.

    19. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 109 (zał. nr 15).
    20. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      Radni nie wnieśli żadnych uwag. Komisja II wydała opinię pozytywną. Poddano zatem uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za –17 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/92/2003 (zał. nr 16).

    21. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/12/2002 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 110 (zał. nr 17).
    22. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem. Przy czym wyraził wątpliwość czy należy podawać w tekście uchwały adres zamieszkania inkasenta.

      Pan E. Osowski wyjaśnił, iż powinien być on zapisany bowiem w przypadku powoływania inkasenta nie obowiązuje ochrona danych osobowych.

      Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za –17 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/93/2003 (zał. nr 18).

    23. Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników sądu, druk nr 111 (zał. nr 19).

    Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść uchwały z propozycją następujących kandydatów do zespołu opiniującego:

    1. Beta Sokalska – desygnowana przez Sąd Rejonowy w Kłodzku.

    radni:

    • Krzysztof Oktawiec
    • Tadeusz Kmiecik
    • Krzysztof Kubit
    • Celina Włodarczyk
    • Leszek Rogalewski
    • Marek Krzak
    • Eugeniusz Bednarczyk
    • Piotr Brzostowicz
    • Joanna Sudoł
    • Irena Adamczewska
    • Waldemar Dziopek

    Ponadto Przewodniczący wniósł następujące autopoprawki:

    • w tytule uchwały wykreślić słowo sądu,

    Głosowanie: za – 17 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    • w § 1 dopisać: oraz do Sądu Okręgowego w Świdnicy,

    Głosowanie: za – 17 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Pani C. Wlodarczyk wycofała swoją kandydaturę proponując radnego Pana Łukasza Waltera.

    Skład komisji opiniującej wyglądałby następująco:

    1. Beta Sokalska – desygnowana przez Sąd Rejonowy w Kłodzku.

    radni:

    • Krzysztof Oktawiec
    • Tadeusz Kmiecik
    • Krzysztof Kubit
    • Łukasz Walter
    • Leszek Rogalewski
    • Marek Krzak
    • Eugeniusz Bednarczyk
    • Piotr Brzostowicz
    • Joanna Sudoł
    • Irena Adamczewska
    • Waldemar Dziopek

    Głosowanie: za 17 – jednogłośnie.

    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie cały projekt uchwały w raz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za –17 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/94/2003 (zał. nr 20).

    1. Przyjęcie opinii Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24.07.2003r. dot. programu restrukturyzacji ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim.
    2. Głos zabrał W. Gacek poinformował, iż podstawą pracy Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki był projekt programu restrukturyzacji ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim przesłany przez Przewodniczącego Rady Powiatu a przygotowany przez zespół roboczy powołany przez Zarząd Powiatu. Działając z tego upoważnienia Komisja Zdrowia odbyła jedno posiedzenie zapoznając się z programem restrukturyzacji zdrowia w powiecie, ponadto postanowiono odbyć drugie spotkanie poświęcone tylko i wyłącznie restrukturyzacji ZOZ Kłodzko.

      Na podstawie pierwszego posiedzenia wypracowano opinię, z której treścią zapoznał radnych Pan W. Gacek, opinia stanowi załącznik nr 21 do protokołu.

      Przewodniczący Rady K. Oktawiec zasugerował, iż Rada wypowiadając się w temacie restrukturyzacji służby zdrowia zajmie w tej sprawie stanowisko, bowiem komisja nie wskazuje jednoznacznie opinii negatywnej czy też pozytywnej.

      Radny M. Krzak – jako przedstawiciel Rady Społecznej ZOZ poinformował, iż Radę Społeczną zapoznano z częściowym projektem restrukturyzacji dotyczącym problemu miasta Kłodzka i na tym wg. radnego należałoby się skupić.

      Przewodniczący K. Oktawiec w kwestii wyjaśnienia dodał, iż 30 lipca br. odbędzie się sesja nadzwyczajna Rady Powiatu, na której będzie podejmowana uchwała dot. przyłączenia w struktury powiatowe szpitala w Polanicy i szpitala w Bystrzycy i jeśli te dwa fakty zaistnieją będą rzutowały na cały obraz restrukturyzacji służby zdrowia w powiecie, dlatego też Rada powinna wstrzymać się z wydaniem jednoznacznej opinii.

      Burmistrz R. Lipski w swojej wypowiedzi wyraził pogląd, iż służbę zdrowia w powiecie kłodzkim należy traktować jako jeden wielki organizm i to, co się stanie w Bystrzycy bądź w Polanicy, Dusznikach czy Lądku – będzie miało odzwierciedlenie w Kłodzku. Nie mniej jednak należy skupić się na szpitalu w Polanicy Zdroju, należy określić jaki będzie charakter tego szpitala, bowiem te decyzję będą rzutowały na dalsze istnienie innych ZOZ-ów w powiecie.

      Głos zabrał Pan Jerzy Dziewiecki Przewodniczący Rady Powiatu. Wyjaśnił, iż na dzień dzisiejszy ani Rada powiatu ani Zarząd Powiatu nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji dot. restrukturyzacji służby zdrowia w powiecie. Opracowany projekt restrukturyzacji określa i definiuje poszczególne problemy nadając pewne kierunki restrukturyzacji, nie ma w nim jednak żadnego konkretnego rozwiązania. Zamiarem Rady Powiatu jest podjęcie decyzji w formie uchwały kierunkowej, intencyjnej o zamiarze przejęcia szpitala w Polanicy Zdr. w strukturę powiatowej służby zdrowia, jak również podjęcie drugiej uchwały kierunkowej o zamiarze przejęcia ZOZ w Bystrzycy Kłodzkiej również w powiatową strukturę ochrony zdrowia. Obie uchwały nie rodzą konsekwencji powodujących ograniczenie dostępu mieszkańców Kłodzka do świadczeń zdrowotnych. Rada Miasta ma prawo wydania opinii w tej sprawie – nie jest to jednak obowiązkiem. Pan J. Dziewiecki zadeklarował się w udzielaniu wszelkich wyjaśnień dot. trudu postępowania w procesie restrukturyzacji.

      Radny W. Gacek w swojej wypowiedzi podkreślił, iż nie można rozpatrywać tylko i wyłącznie jednego ZOZ-u czy jednego szpitala w programie restrukturyzacyjnym wyłączając cały powiat. Likwidacja czy przemieszczenia oddziałowe w różnych szpitalach mają bezpośrednie przełożenie na to, co się będzie działo w Kłodzku. Ponadto radny dodał, iż ma nadzieję, że sytuacja podpisywania kontraktów przez Fundusz Zdrowia będzie o tyle klarowna, że już w IV kwartale, kiedy rozpocznie się podpisywanie kontraktów, będzie wiadomo, które ZOZ-y i co mogą świadczyć. Na zakończenie swojej wypowiedzi radny W. Gacek podkreślił fakt, iż pilną sprawą jest przejęcie szpitala w Polanicy Zdr. w zasoby starostwa.

      Po dyskusji Przewodniczący zaproponował przyjęcie stanowiska Rady Miasta Kłodzka z dnia 24 lipca 2003r. dotyczące programu restrukturyzacji ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim (zał. nr 22).

      Głosowanie: za 17 – jednogłośnie.

    3. Rozpatrzenie skarg.
    4. Nie stwierdzono żadnej skargi.
    5. Interpelacje i zapytania radnych.
    6. Radny J. Migdał powrócił do kwestii niepodjęcia uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf wody i poprosił o podanie kiedy to faktycznie spłynął do Rady projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia cen taryf i wieloletni plan rozwoju.

      Pan Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż dyskusje na ten temat miały miejsce, zostało to wyjaśnione w korespondencji z Panem Wojewodą, komplet materiałów dot. powyższej kwestii znajduje się do wglądu w biurze Rady Miejskiej.

      Nie mniej jednak wywiązała się dyskusja z udziałem burmistrza L. Michalskiego, Przewodniczącego Rady, radnego J. Migdała, wiceprzewodniczącej C. Włodarczyk, burmistrza R. Lipskiego, pana B. Niemczuka.

      W rezultacie stwierdzono, że fakt został dokonany, a dalsza dyskusja nad terminami wpłynięcia dokumentu nie ma sensu.

      Zakończono dyskusję w tym temacie.

      Przewodniczący odczytał interpelację złożoną przez radnych M. Krzaka i L. Rogalewskiego. (Wszystkie interpelacje radnych i udzielone odpowiedzi burmistrza znajdują się do wglądu w biurze Rady Miejskiej).

      Radny J. Migdał zapytał burmistrza o to, czy “Wodociągi Kłodzkie” przejęły od ZAMG wszystkich mieszkańców pobierających wodę i zgodnie z ustaleniami Zarządu Miasta z 2001 roku sami dokonują rozliczeń.

      Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż wciąż prowadzone są dyskusje w tym temacie, bowiem są różne wykładnie prawne, na zasadzie “może, ale nie musi”. Decyzja Zarządu była jednoznaczna – mówiąca o przejęciu mieszkańców. Obecnie “Wodociągi Kłodzkie” są w trakcie przejmowania.

    7. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Przewodniczący zapoznał radnych z oświadczeniem przewodniczącej dotychczasowego Klubu Radnych Bezpartyjni o zmianie nazwy klubu. Z dniem 24 czerwca 2003r. przyjęto nazwę: Klub Radnych Unii Pracy w skład, którego wchodzą radni: Joanna Sudoł – przewodnicząca, oraz członkowie w osobach: Irena Adamczewska, Józef Migdał, Witold Gacek.

    21. Sprawy różne.

    Radny J. Migdał zasygnalizował, iż koło sklepu Biedronka wzdłuż chodnika są dziury, miejsce jest dość często uczęszczane, zatem powstałe wgłębienia stwarzają zagrożenie.

    Ul. Okrzei - bruzdy poprzeczne od ul. Wandy do Krakusa. Radny zapytał też o to, jak ma się problem rozbiórki ruin po byłej restauracji Czardasz.

    Radny M. Krzak zwrócił uwagę na uporządkowanie terenu przy wejściu głównym do Ratusza, szczególnie chodzi o lampy, które są dość mocno zanieczyszczone.

    Radny Ł. Walter poruszył problem parkowania aut w rynku. Nie są przestrzegane przepisy zakazujące wjazdu i parkowania w rynku.

    Radna H. Dobosz zaproponowała składkę radnych, burmistrzów oraz pracowników urzędu na zakup klimatyzatora do sali Rajców.

    Przewodniczący K. Oktawiec poddał pod głosowanie wniosek Komisji Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego dot. zatwierdzenia w planie pracy komisji następującego tematu:

    Określenie sposobu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminnym oraz jej udziałami w częściach wspólnych nieruchomości we wspólnotach mieszkaniowych.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 0, wstrzymało się – 2. Wniosek komisji przyjęto.

    Następnie burmistrz R. Lipski ustosunkował się do zadanych pytań przez radnych.

    • zapadnięty chodnik przy sklepie Biedronka na ul. Grunwaldzkiej – przeprowadzi się wizję lokalną w celu stwierdzenia wykonania niezbędnych robót, na najbliższej sesji burmistrz udzieli wyjaśnień co w tym zakresie będzie można zrobić,
    • ul. Okrzei i bruzda wzdłuż ul. Wandy i Krakusa – również niezbędna jest wizja w tym miejscu w celu określenia zakresu robót jakie należałoby wykonać na tym odcinku,
    • Restauracja Czardasz – rozbiórka – jest dokumentacja techniczna, pozwolenie na budowę oraz nakaz Powiatowego Nadzoru Budowlanego o przystąpienie do natychmiastowych rozbiórek włącznie z przybudówką, prace wykonają więźniowie Zakładu Karnego w Kłodzku, rozpoczęcie prac nastąpi z dniem 4 sierpnia br.,
    • porządki wokół ratusza – burmistrz poinformował, iż wiele prac już wykonano w celu poprawienia wizerunku ratusza kłodzkiego, nie mniej jednak zwróci uwagę na wyczyszczenie lamp, usunięcie gniazd ptasich oraz powstawianie brakujących szybek,
    • parkowanie aut w rynku – Straż Miejska podejmuje określone czynności w celu egzekwowania obowiązujących przepisów wokół rynku, nie mniej jednak mieszkańcy jak i przedstawiciele podmiotów i lokali znajdujących się w rynku wjeżdżają i parkują swoje auta wokół ratusza, burmistrz ma jednak nadzieję, że przy współudziale Komisji Gospodarki Komunalnej oraz Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego uda się ten problem rozwiązać.

    Przewodniczący Rady zapytał o karnety jakie mieszkańcy wykupili w trakcie funkcjonowania SPP w mieście – co się dzieje w momencie niewykorzystania ich. Burmistrz wyjaśnił, iż urząd zwraca pieniądze za niewykorzystane karnety.

    Przewodniczący odczytał pismo organizatorów EUROTURU. Burmistrz poinformował, iż wszystko jest przygotowane, Straż Miejska zabezpieczy całą imprezę w mediach zostanie to odpowiednio nagłośnione, uczestnicy rajdu zostaną przyjęci przez burmistrza na sali Rajców.

    Radny L. Rogalewski zapytał Przewodniczącego o to, kiedy zostanie poddany pod obrady sesji projekt uchwały zgłoszony przez Klub Radnych Samoobrony.

    Przewodniczący wyjaśnił, iż może to zostać wprowadzone jeszcze na dzisiejszej sesji, sugeruje jednak, aby uchwałę umieścić w porządku obrad przyszłej sesji. Radny L. Rogalewski stwierdził, iż nic nie stoi na przeszkodzie, aby projekt uchwały wprowadzić na następnej sesji Rady Miejskiej.

    Burmistrz R. Lipski zapoznał radnych z pismem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych a rzecz dotyczy hali widowiskowo – sportowej na stadionie OSiR-u. Sentencja pisma brzmi następująco: Prezes Urzędu Zamówień Publicznych 26.06.2003r. Postanawiam: po rozpatrzeniu wniosku burmistrza miasta Kłodzka zatwierdzić wybór trybu zamówienia z wolnej ręki w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót dodatkowych przy realizacji zadania: Adaptacji budynku magazynu sprzętu sportowego z zapleczem techniczno – socjalnym wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną na terenie OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1 w zakresie instalacji kanalizacji deszczowej od strony kotłowni, obróbki przy ociepleniu ścian zewnętrznych, uszczelnienia i ocieplenia dachu metodą natrysku pianki poliuretanowej i wykonania posadzki sportowej oraz odmówić zatwierdzenia trybu zamówienia z wolnej ręki w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót dodatkowych przy realizacji zadania: Adaptacji budynku magazynu sprzętu sportowego z zapleczem techniczno – socjalnym wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną na terenie OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego w zakresie pozostałych wymienionych we wniosku prac.

    Radny L. Rogalewski poprosił burmistrza o podanie szerszych informacji na temat budynku przy ul. Wyspiańskiego 2 F w Kłodzku.

    Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż w wyniku prowadzonych rozmów, negocjacji i prób sprzedaży budynku sprawę sfinalizowano w następujący sposób: po rozmowach w dniu 14 lipca 2003r. z przedstawicielami Wyższej Szkoły Zarządzania z Wrocławia zdecydowano, że zakupią nieruchomość przy ul. Wyspiańskiego 2F za kwotę 750 tys. zł, przy czym 500 tys. zostanie wpłacone przy podpisaniu aktu notarialnego a 250 tys. do 30 września przyszłego roku. Kierownictwo urzędu uznało, iż należy podpisać protokół rokowań, burmistrz prosi zatem wysoką Radę o wydanie opinii w powyższej sprawie.

    Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk stwierdziła, iż w takim przypadku należy wprowadzić zmiany do budżetu bowiem zaplanowano sprzedaż tej nieruchomości za kwotę 1 mln. zł.

    Pan burmistrz stwierdził, iż taką uchwałę należy podjąć jednak dopiero po sprzedaży nieruchomości i uzyskaniu określonych środków, wówczas bowiem będzie wiadomo jakie należy poczynić przesunięcia w budżecie.

    Wywiązała się dyskusja wśród radnych dot. zasadności sprzedaży budynku, m.in. radny L. Rogalewski poparł ideę sprzedaży nieruchomości ze zwróceniem uwagi na fakt, iż powstanie w Kłodzku wyższa uczelnia ze studiami dziennymi, radny twierdzi, że jest szansa aby miasto obudziło się z tzw. letargu.

    Zaczęto się zastanawiać nad formą wydania opinii co do sprzedaży nieruchomości.

    Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach w trakcie, której opracowano projekt uchwały dot. sprzedaży nieruchomości zabudowanej przy ul. Wyspiańskiego 2F.

    Przerwa w obradach godz. 1735 – 1740.

    Po przerwie Pan burmistrz poprosił o wprowadzenie do porządku obrad dodatkowego pkt. dot. Podjęcia uchwały w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej przy ul. Wyspiańskiego 2F.

    Radny E. Bednarczyk w imieniu Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej poinformował, iż komisja zajmowała się tematem sprzedaży nieruchomości na swoim posiedzeniu i przy 5 członkach komisji 4 było za sprzedażą budynku 1 osoba wstrzymała się. Było to stanowisko komisji.

    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący K. Oktawiec zaproponował wprowadzenie w pkt. 21a. Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej przy ul. Wyspiańskiego 2F, druk nr 114 (zał. nr 23).

    Głosowanie: za – 16 jednogłośnie.
    Punkt wprowadzono.

    Wobec czego przystąpiono do realizacji punktu:

    21a. Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej przy ul. Wyspiańskiego 2F, druk nr 114.

    Radni nie wnieśli już żadnych pytań, Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 16 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XIII/95/2003 (zał. nr 24).

    Burmistrz R. Lipski podziękował Wysokiej Radzie za podjecie takiej decyzji, pozwoli ona bowiem na to, aby od najbliższego roku akademickiego powstała w Kłodzku wyższa dzienna uczelnia.

     

    22. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął XIII sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1750.

    Czas trwania sesji 3 godz. 50 minut (1400 – 1750).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego238

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-09-26 11:16:09
    Aktualizacja: 2007-12-20 00:25:45
    Odslon: 969

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR