menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XLII/05




                                                                                                                                                                 

    P r o t o k ó ł nr XLII/05

    z XLII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 29 września 2005r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1000.

    1. Otwarcie XLII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Józef Migdał mówiąc: „Otwieram XLII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, zaproszonych gości: Panią Jonlatę Leszko Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku, Pana Włodzimierza Zaczkowskiego Prezesa Polskiego Czerwonego Krzyża w Kłodzku, Prezesa Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej w Kłodzku Pana W. Wśniewskiego wraz z zastępcą Panią Teresą Budzioch, Panią M. Burtowską – przedstawicielkę Caritas Kłodzko oraz burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media i obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż obecnie w sesji bierze udział 18 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecni podczas całej sesji radna I. Adamczewska oraz radny Ł. Walter.

    Radny W. Krzelowski przybył o godz. 1020.

    Wówczas stan radnych wynosił 19 osób.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący Rady zaproponował na sekretarza obrad radnego Pana Leszka Rogalewskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada jednogłośnie 18 głosami „za” poparła kandydaturę radnego, tym samym powołując go na sekretarza obrad XLII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Pan Józef Migdał zaproponował następujące poprawki:

    - wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXX/245/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25 listopada 2004 roku w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 390.

    - wprowadzenie projektu uchwały w sprawie skargi Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Malczewskiego 22 na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 389.

    Zastępca burmistrza Pan Leszek Michalski wniósł o zdjęcie z porządku obrad:

    • projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo – zachodniej części miasta Kłodzka dla terenów położonych przy ul. Dusznickiej, druk nr 376.

    W uzasadnieniu podał, iż istnieje potrzeba zapoznania radnych z dodatkowymi informacjami, materiałami, mapami i koncepcjami zagospodarowania tego terenu.

    • projektu uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo – zachodniej części miasta Kłodzka obejmującego tereny obrębów Książówka, Zagórze i południowej części obszaru Leszczyna, druk nr 379.

    Pan Burmistrz wyjaśnił, iż około półtora tygodnia temu otrzymano informację, iż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji przebiegu obwodnicy w tej części miasta. Przyjmując już teraz powyższą uchwałę wyprzedzono by działania, które podejmuje Generalna Dyrekcja. Po opracowaniu koncepcji łatwiej będzie Gminie Miejskiej wprowadzić do planu zagospodarowania określone zapisy.

    Pan Przewodniczący poddał poprawki pod głosowanie:

    • wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXX/245/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25 listopada 2004 roku w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 390

    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    - wprowadzenie projektu uchwały w sprawie skargi Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Malczewskiego 22 na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 389

    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    Radny K. Oktawiec zapytał o druk nr 379. Stwierdził, iż Komisja na swoim posiedzeniu opiniowała go pozytywnie, zatem radny pyta czy nie można pozostawić tego projektu uchwały w porządku obrad, a z dodatkowymi dokumentami jakie spłynęły zapoznać już całą Radę.

    Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż od momentu przygotowania projektu uchwały i skierowania go do Rady Miejskiej, otrzymano pewne opracowane koncepcje, które warto przedyskutować i warto, aby radni zobaczyli o co w całej sprawie chodzi. W związku z tym Pan burmistrz pragnie osobiście uczestniczyć w posiedzeniu Komisji. Dodał przy tym, iż Rada Miasta nie może dyskryminować jednego podmiotu na rzecz innego.

    Radny K. Kubit zwrócił uwagę na to, iż Rada zna swoje kompetencje, a burmistrz nie powinien sugerować: „czy Rada może, czy nie może”.

    Pan radny K. Oktawiec życzy sobie, aby to Pan burmistrz nie faworyzował jednego podmiotu kosztem innych. Jeśli sprawa jest dyskusyjna to sesja Rady jest jak najbardziej odpowiedzialnym miejscem na rozstrzygniecie sprawy.

    Przewodniczący Pan J. Migdał zamknął dyskusję, poddając pod głosowanie cały porządek obrad z uwzględnieniem zgłoszonych poprawek.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się 1.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XLII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XLI sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Główne problemy socjalne mieszkańców, realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej oraz świadczeń rodzinnych.(OPS, PCK, PKPS, Caritas).
    8. Informacja o dotychczasowym funkcjonowaniu spółki „Wodociągi Kłodzkie”..
    9. Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2005r. Gminy Miejskiej Kłodzko.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany „miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru przemysłowo – składowego położonego w północno – zachodniej części miasta Kłodzka” dla terenów położonych przy ulicy Zajęczej, druk nr 377.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo – wschodniej części miasta Kłodzka, obejmującego osiedle przy ul. Wyspiańskiego, tereny wodonośne i tereny rolniczo – rekreacyjne nad rzeką Nysą Kłodzką, druk nr 378.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne udostępnienie herbu Miasta Kłodzka w celu umieszczenia go na sztandarze organizacyjnym Zrzeszenia Prywatnego Handlu i Usług w Wałbrzychu, druk nr 384.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go w klaserze numizmatycznym przez firmę „Midi Manufaktura” – Józef Szulc z siedzibą w Bielsku Białej, ul. Skarpowa 2, na monety kolekcjonerskie serii „Historyczne miasta w Polsce” wydawanych przez Narodowy Bank Polski, druk nr 388.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia cen usług noclegowych świadczonych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Kłodzku, druk nr 385.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/48/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 marca 1999r. w sprawie założenia Gimnazjum nr 1 w Kłodzku, druk nr 386.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Integracyjnych w Kłodzku, Szkole Podstawowej nr 2 w Kłodzku, Gimnazjum nr 3 w Kłodzku, druk nr 387.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania z komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Witolda Krzelowskiego, druk nr 380.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Witolda Krzelowskiego, druk nr 381.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania z komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Waldemara Dziopka, druk nr 382.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Waldemara Dziopka, druk nr 383.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXX/245/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25 listopada 2004 roku w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 390.
    22. Podjęcie uchwały w sprawie skargi Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Malczewskiego 22 na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 389.
    23. Interpelacje i zapytania radnych.
    24. Wnioski i oświadczenia radnych.
    25. Sprawy różne.
    26. Zakończenie sesji.

     

    5. Zatwierdzenie protokołu z XLI sesji.

    Uwag do protokołu nie zgłoszono. Rada jednogłośnie – 17 głosami „za” przyjęła protokół z XLI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radny K. Kubit zapytał o zapis w pkt. 3 na str. 4 i 5. Stwierdził rozbieżność wysokości podanych kwot o około 200 tys. zł. pomiędzy zapisem w sprawozdaniu, a złożonym zamówieniem.

    Pan burmistrz R. Lipski stwierdził, iż jest to błąd pisarski.

    Radny K. Kubit pozwolił sobie zadzwonić do firmy u której jest zamówienie i na umowie również jest podana ta sama kwota co w sprawozdaniu.

    Pan burmistrz obiecał sprawdzić tę kwestię.

    7. Główne problemy socjalne mieszkańców, realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej oraz świadczeń rodzinnych.(OPS, PCK, PKPS, Caritas).

    Jako pierwsza w tym temacie głos zabrała Pani Jolanta Leszko Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.

    Pani Dyrektor poinformowała, iż główne problemy socjalne mieszkańców miasta Kłodzka w zakresie realizacji świadczeń pomocy społecznej oraz wynikające z ustawy o świadczeniach rodzinnych realizował Ośrodek Pomocy Społecznej przy współpracy lokalnych partnerów funkcjonujących w mieście Kłodzku i wspierających rozwój i pomoc rodzinom, które wymagają tego wsparcia.

    Pani J. Leszko przygotowała dla radnych materiał, który szeroko omawia powyższe zagadnienie, wymieniając katalog usług socjalnych i formy pomocy. Pani dyrektor wyraziła gotowość udzielania odpowiedzi na pytania zadawane przez radnych.

    Materiał stanowi zał. nr 2 protokołu.

    Głos zabrała Pani Wiceprzewodnicząca Celina Włodarczyk – w materiale przygotowanym przez Panią Dyrektor znalazł się zapis: „utworzenie i utrzymywanie Ośrodka Pomocy Społecznej w tym zapewnienie środków na wynagrodzenia pracowników” pani radna zapytała czy w zamiarach naszej gminy jest utworzenie ośrodka pomocy społecznej, jeżeli tak to kiedy Rada usiądzie nad materiałami i zajmie się tym problemem.

    Pani J. Leszko poinformowała, iż Ośrodek Pomocy Społecznej funkcjonuje od roku 1990, natomiast w materiale szczegółowo przedstawiono co należy do zadań własnych gminy i do zadań zleconych poprzez administrację a realizowanych za Ośrodek Pomocy Społecznej. W tym katalogu jest wymienione utrzymywanie OPS, który do dnia dzisiejszego funkcjonuje w ramach zadań własnych gminy, a w 48% przez administrację rządową.

    Pani radna C. Włodarczyk wyjaśniła, że dlatego zapytała bowiem odczytała, że dopiero będzie się tworzyć nowy OPS.

    Pani J. Leszko wyjaśniła, iż zapis ten wynika z ustawy o pomocy społecznej, który wymienia szczegółowy katalog zadań.

    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, czy przygotowany jest program opieki społecznej.

    Pani J. Leszko poinformowała, iż chodzi tu o strategię rozwiązywania problemów społecznych, ten program jest opracowywany. Pani Dyrektor obiecywała, iż będzie on gotowy w czerwcu – lipcu tego roku. Jednak opracowanie strategii wymaga poświęcenia ogromu czasu, natomiast Pani Dyrektor nie posiada wyspecjalizowanego zespołu, który zajmuje się prowadzeniem programów czy opracowywaniem strategii. Własnym zarządzeniem powołano komisję, która realizuje to zadanie i zmierza już ku końcowi. Założenie jest takie, aby diagnoza socjalna była jak najbardziej obiektywna i obejmowała wszystkie zagadnienia z zakresu pomocy społecznej. W opracowanie strategii włączono wszystkich lokalnych partnerów, bowiem Pani Dyrektor uważa, że najlepszą diagnozę postawią ludzie i partnerzy, którzy pracują w danej lokalnej społeczności, dlatego podjęto się tego zadania samodzielnie.

    Strategia zostanie przedstawiona do zaakceptowania Panu burmistrzowi, jeśli nie będzie miał uwag – wówczas za pośrednictwem Komisji Zdrowi,a przedstawi się ją Radzie do ewentualnego przyjęcia.

    Pan Burmistrz R. Lipski podziękował bardzo serdecznie Pani Dyrektor J. Leszko za dotychczasową pracę, tym bardziej iż przebywają w bardzo trudnych warunkach i to jest przede wszystkim wielkim uznaniem burmistrza.

    Przy tej okazji burmistrz poinformował, iż prowadzone są rozmowy z PKP, gdzie w zamian za zaległości podatkowe nieruchomość położona przy ul. Łużyckiej, przekazana zostałaby do gminy miejskiej Kłodzko. Wówczas siedzibę OPS przeniesiono by do tego właśnie budynku.

    Pan W. Gacek Przewodniczący Komisji Zdrowia poinformował, iż w dniu 19 września 2005r. na wspólnym posiedzeniu Komisji Zdrowia wraz z Komisją Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego rozpatrzono szczegółowo sprawozdanie Pani Dyrektor i przedyskutowano istotne problemy. Komisje wysoko oceniły zakres działania OPS jak i również przedłożone sprawozdanie. Zajmowano się nie tylko sprawą podopiecznych, ale i warunkami pracy podopiecznych, stąd skierowano kilka wniosków do Pana Burmistrza.

    Dotyczyły one poprawy warunków lokalowych pracowników oraz zwiększenia zakresu robót publicznych.

    Ponadto Pan W. Gacek poinformował, iż Komisje wystosowały wniosek do Pana Starosty z prośbą o rozważenie możliwości utworzenia noclegowni dla całego powiatu.

    Na tym zakończono dyskusję w temacie OPS.

    Następnie głos zabrał Pan Włodzimierz Zaczkowski Prezes Polskiego Czerwonego Krzyża w Kłodzku. Poinformował, iż Polski Czerwony Krzyż borykał się z trudnościami i kłopotami, przysporzonymi przez poprzednie kierownictwo PCK, a konkretnie osoba pani kierownik która prowadziła biuro PCK. Dzięki krwiodawcom i zaangażowaniu działaczy PCK organizacja powoli wychodzi z tego marazmu.

    PCK do roku 2004 prowadził jadłodajnię i przytulisko, obecnie nie ma możliwości udzielania tak szerokiej pomocy. To co przedstawiono w materiale dla radnych (zał. nr 3) jest szczątkową działalnością. Dzięki przychylności władz miasta i niektórych radnych stopniowo wychodzi się z pomocą do szerszego grona potrzebujących. Nie mniej jednak proces reaktywacji Polskiego Czerwonego Krzyża w powiecie kłodzkim potrwa jeszcze dłuższy czas. Zadłużenia, które powstały za poprzedniego kierownictwa a w związku z tym zła opinia o organizacji będzie się ciągnęła jeszcze przez kilka lat.

    Jednak dzięki przychylności władz miasta, radnych i lepiej sytuowanego społeczeństwa ta sytuacja będzie się poprawiała, a PCK będzie mógł realizować to, do czego zobowiązuje ustawa o Polskim Czerwonym Krzyżu.

    Radni nie zgłosili żadnych uwag ani zapytań.

    Informację o działalności Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej w Kłodzku przedstawiła Pani Teresa Budzioch – Wiceprezes. Materiał przygotowany przez PKPS stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

    Poinformowała radnych, iż PKPS jest stowarzyszeniem charytatywnym posiadającym osobowość prawną. Od stycznia tego roku realizuje zadania jako organizacja pożytku publicznego. Zarząd składa się z 9 osób, które pracują społecznie, prezydium działa w 4 osobowym składzie. Podobnie jak inne stowarzyszenia PKPS ma problemy finansowe i w związku z tym w wyniku ogłoszonego przez Pana Burmistrza Miasta Kłodzka konkursu zadaniowego w miesiącu marcu tego roku PKPS przystąpił do niego, na trzy zadania otrzymał kwotę 30 270 zł. Są to zadania związane z integracją środowiska seniorów, aktywizacją ich życia i z działaniem ze strony PKPS na rzecz pomocy materialnej. Zadania te w większej części zrealizowano w I półroczu na kwotę ponad 18 tysięcy.

    Drugim blokiem działania PKPS jest żywienie w jadłodajni na ul. Łukasińskiego. Zadanie to jest realizowane na podstawie podpisanej umowy pomiędzy zarządem okręgu PKPS w Wałbrzychu, a Ośrodkiem Pomocy Społecznej Miasta Kłodzka. Jest to żywienie w granicach 600 podopiecznych.

    Przy Klubie Seniora PKPS-u na ul. Armii Krajowej prowadzona jest kuchnia i stołówka. Średnio miesięcznie przyrządza się i sprzedaje obiady dla 110 osób dziennie. Tą drogą pozyskuje się niewielkie środki, które przeznacza się na realizację zadań statutowych. Jednak pozyskane fundusz ze sprzedaży pełnych obiadów abonamentowych nie pokrywają w pełni kosztów realizacji zadań. Dlatego też członkowie PKPS podjęli czynne starania w celu pozyskania środków od sponsorów, z którymi się współpracuje poprzez zakup towarów niezbędnych do sporządzania posiłków.

    Bardzo dużą pomocą finansową jest dotacja zadaniowa od władz miasta. W tym miejscu Pani T. Budzioch bardzo serdecznie podziękowała władzom miasta jak i Radzie Miasta za zrozumienie potrzeb PKPS-u i niesienie pomocy w różnej formie.

    Szczególne podziękowania skierowano pod adresem burmistrzów, którzy zaszczycają swoją obecnością każde spotkanie z seniorami czy to z okazji świąt, dożynek czy też Dnia Seniora. Jest to dla ludzi w wieku senioralnym bardzo istotne, za co zarząd PKPS-u jest burmistrzom bardzo wdzięczny.

    Pani Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk stwierdziła, iż poszukiwanie przez PKPS sponsorów i darczyńców jest niepokojącym sygnałem, bowiem samorząd miasta przeznacza określone środki na wyprodukowanie posiłków i nie powinno być takich sytuacji, że środki które przekazuje się na ugotowanie posiłków dla osób potrzebujący wymaga jeszcze dodatkowego pozyskiwania żywności od dostawców czy sponsorów finansowych. Jeżeli PKPS już w tej chwili boryka się z jakimiś trudnościami to może trzeba będzie zweryfikować umowę jaka jest zawarta na żywienie ubogiego społeczeństwa w jadłodajni przy ul. Łukasińskiego – sugeruje Pani C. Włodarczyk.

    Odpowiedzi udzielił Pan Prezes Wojciech Wiśniewski. Poinformował, iż od lat stara się pomagać najbiedniejszym. PKPS ma zakontraktowane pół litra pełnowartościowej zupy z tzw. wkładką dodaje się też wędlinę. Pracownicy PKPS-u starają się, aby posiłek ten był jak najbardziej treściwy, dzięki darczyńcom można go wzbogacić – i to jest poza tym co ujęto w kontrakcie z OPS. Podopieczni mają do dyspozycji nie tylko talerz zupy ale całą wazę. To co zostaje w Klubie Seniora (oprócz kontraktu - czyli 600 zup) rozdaje się biednym. Bardzo często pod koniec wydawania obiadów, resztę wydaje się osobom potrzebującym. Więc nie jest problemem co wrzucić do kotła, bo jest to zapewnione przez samorząd i przekazane środki na to wystarczają, nie mniej jednak jeśli ktoś chce udzielić pomocy to PKPS z tego korzysta wzbogacając posiłki.

    Informację z działalności Parafialnego Zespołu Caritas przy parafii p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego przedstawiła Pani Maria Burtowska. Poinformowała, iż Caritas w Kłodzku jest małym, skromnym zespołem parafialnym, w którym działa od 8 do 10 wolontariuszy. Wszyscy pracują na zasadzie wolontariatu od 11 lat. Cały czas jest nastawienie na pomoc przede wszystkim dzieciom i młodzieży z kłodzkich szkół. W okresie 10 lat ufundowano 499 abonamentów obiadowych, wykupiono 284 bilety miesięczne na dojazdy do szkół, opłacono kolonie letnie i zieloną szkołę dla 92 dzieci, rozdano 170 paczek świątecznych, ponadto rozdawano dzież.

    Fundusze jakie uzyskuje Caritas pochodzą tylko i wyłącznie ze składek parafian.

    Szczegółowe sprawozdanie z działalności Caritas w Kłodzku zawiera materiał stanowiący zał. nr 5 do protokołu.

    Następnie głos zabrał zastępca burmistrza Pan Janusz Rudnicki. Bardzo serdecznie podziękował wszystkim organizacjom pożytku publicznego, którzy swoją pracą społeczną, zaangażowaniem, swoją ofiarnością dają wyraz temu, że trzeba wyciągnąć tę pomocną dłoń do drugiego człowieka.

    W imieniu Towarzystwa im. Św. Brata Alberta głos zabrał Pan Waldemar Bicz – członek stowarzyszenia. Pan W. Bicz Poinformował, iż Towarzystwa im. Św. Brata Alberta koło w Kłodzku funkcjonuje już 5 rok. Z pomocą władz miasta otrzymano siedzibę – za co dziękują. Łącznie na pomoc społeczną wydano 100 tysięcy złotych, środki pochodziły głównie z akcji zbiórek na terenie miasta Kłodzka, z dotacji radnych – przede wszystkim powiatowych (w pewnym okresie również radnych miejskich) oraz z różnego rodzaju imprez, które Towarzystwo organizowało na terenie miasta Kłodzka. Najprawdopodobniej Towarzystwo przystąpi do oferty na prowadzenie noclegowni na ul. Łukasińskiego.

    Pan Bicz zapewnił, iż dalsza współpraca dla mieszkańców będzie nadal korzystna.

    Pani Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk podsumowując temat uznała, iż głównym problemem socjalnym mieszkańców Kłodzka jest sprawa bezrobocia, za którym kryje się ubóstwo a ono powoduje ogromne zaległości czynszowe.

    Zaległość czynszowa, która powstaje w danej rodzinie nie obejmuje dwóch, trzech miesięcy czy nawet pół roku, sięgają one 5 – 8 lat. Dyrektor ZAMG nie ma innych możliwości ściągania zadłużenia jak występowanie na drogę sądową. Ponieważ są powołane do tego specjalne służby, które powinny współpracować ze środowiskiem i w momencie kiedy np. powstaje zadłużenie gmina w celu uniknięcia sytuacji egzekucji komorniczej w stosunku do mieszkańca niepłacącego należności czynszowych z tytułu najmu mieszkań, powinna zadbać o spowodowanie współpracy pracowników socjalnych Ośrodka Pomocy Społecznej pracownikami ZAMG, którzy w porę zareagują na sytuację bytową danego mieszkańca.

    Pani J. Leszko ustosunkowując się do wypowiedzi Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż problem przedstawiony przez panią radną jest problemem wielu mieszkańców. Wymaga on głębokiego zastanowienia się i podjęcia takich decyzji, aby można było go zniwelować. Ważnym systemem jest funkcjonowanie dodatków mieszkaniowych. Współpraca, o której mówi pani Włodarczyk odbywa się, jednak zaległości które już powstały i opiewają na 16 – 20 tysięcy złotych wymagają innych rozwiązań. Można np. podjąć uchwałę, że w pewnych grupach zaległości te umarza się.

    W odpowiedzi na wniosek Komisji dot. współpracy OPS z ZAMG Pani dyrektor daje burmistrzowi pod rozwagę kilka propozycji jak ewentualnie rozwiązać problem zadłużeń czynszowych mieszkańców Kłodzka.

    Na zakończenie tematu Przewodniczący Pan J. Migdał złożył serdeczne podziękowania wszystkim organizacjom za dotychczasową pracę i zaangażowanie na rzecz niesionej pomocy mieszkańcom Kłodzka.

    Przerwa w obradach od godz. 1105do godz. 1110.

    8. Informacja o dotychczasowym funkcjonowaniu spółki „Wodociągi Kłodzkie”.

    Sprawozdanie przedłożył Pan W. Bicz Prezes spółki „Wodociągi Kłodzkie”. Poinformował, iż spółka działa 3 lata, utworzona została 25 października 2002 roku. Posiada kapitał w wysokości 32 602 000 zł, podzielony jest na akcje, które w 100% należą do gminy miejskiej Kłodzko.

    Działalność spółki oparta jest na:

    • ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę, zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
    • akcie założycielskim,
    • regulaminie usług - uchwalonym przez Radę Miejską w Kłodzku.

    Spółka posiada zezwolenie Burmistrza Miasta Kłodzka na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków – jak wiadomo jest to zadanie własne gminy. Oprócz podstawowej działalności spółka zajmuje się również wykonywaniem robót ogólnobudowlanych w zakresie instalacji sanitarnych, badaniami i analizami technicznymi, wynajmem samochodów specjalistycznych, obsługą operatorską i sprzedażą armatury wodociągowej.

    Rok 2004 charakteryzował się działaniami efektywnościowymi, które oparte są na Wieloletnim Planie Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie gminy kłodzkiej, który został przyjęty Uchwałą Rady Miejskiej na lata 2004 - 2006.

    W minionym okresie zakończono realizować pogram jakości wody eliminujący chlorowanie. Wdrożono program ograniczania strat wody w sieci wodociągowej, dążąc do osiągnięcia wskaźnika co najmniej średniej krajowej 18%. Realizowany jest program zmniejszania zużycia energii elektrycznej w procesach produkcyjnych.

    Szczegółowa dane na temat działalności „Wodociągów Kłodzkich” zawarte są w materiale przekazanym dla radnych, który stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

    Radny Pan Z. Duda zapytał o to, kiedy nastąpi podłączenie do kanalizacji ściekowej budynków przy ul. Półwiejskiej.

    Pan W. Bicz wyjaśnił, iż prace te są wykonywane staraniem zarządcy właściciela budynku. Tak więc zakład „Wodociągi Kłodzkie” jest otwarty na podanie warunków technicznych i na wykonawstwo - jeśli takie zlecenie otrzymają.

    Nie podało więcej zapytań.. Przewodniczący przeszedł więc do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji.

    9. Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2005r. Gminy Miejskiej Kłodzko.

    Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze otrzymali wszyscy radni, stanowi ono załącznik nr 7 do protokołu.

    Skarbnik Gminy Miejskiej Pani Henryka Popiel poinformowała, iż sprawozdanie za pierwsze półrocze przebiegało zgodnie z przyjętym układem wykonawczym i harmonogramem zadań. Zostało ono zrealizowane z nadwyżką za I półrocze, wynika to z faktu, iż dochody zostały zrealizowane w 54%, natomiast wydatki w 45%, gdzie wydatki bieżące w 50% natomiast wydatki inwestycyjne tylko w 13,7%. Takie małe w wykonanie w I półroczu zadań inwestycyjnych jest wynikiem przyjętego harmonogramu realizacji zadań, gdzie w większości realizacja przebiega w II półroczu. W związku z tym nadwyżka dochodów za I półrocze jak i niskie wykonanie z tytułu realizacji zadań inwestycyjnych ma wpływ na to, iż pojawiła się nadwyżka za I półrocze.

    Pan Przewodniczący J. Migdał poinformował, iż materiał był szeroko omawiany na komisji finansów. Po czym odczytał treść uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonej informacji z przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005 roku (zał. nr 8).

    RIO pozytywnie zaopiniowała przedłożoną przez Burmistrza Miasta Kłodzka informację z przebiegu wykonania za I półrocze 2005 roku.

    Nie wniesiono żadnych uwag, ani zapytań.

    10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany „miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru przemysłowo – składowego położonego w północno – zachodniej części miasta Kłodzka” dla terenów położonych przy ulicy Zajęczej, druk nr 377 (zał. nr 9).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego radny Pan Zygmunt Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/339/2005 (zał. nr 10)

    11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo – wschodniej części miasta Kłodzka, obejmującego osiedle przy ul. Wyspiańskiego, tereny wodonośne i tereny rolniczo – rekreacyjne nad rzeką Nysą Kłodzką, druk nr 378 (zał. nr 11).

    W tym przypadku opinia Komisji Gospodarki Komunalnej również była pozytywna.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/340/2005 (zał. nr 12).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne udostępnienie herbu Miasta Kłodzka w celu umieszczenia go na sztandarze organizacyjnym Zrzeszenia Prywatnego Handlu i Usług w Wałbrzychu, druk nr 384 (zał. nr 13).

    Radny Pan Witold Gacek poinformował, iż na posiedzeniu Komisji Zdrowia rozpatrywane były wnioski o nieodpłatne zezwolenie na używanie herbu miasta Kłodzko.

    Komisja pozytywnie zaopiniowała obydwa wnioski: tj. Zrzeszenia Prywatnego Handlu i Usług w Wałbrzychu oraz wniosek firmy „Midi Manufaktura” z Bielska Białej.

    Radny Pan W. Gacek podkreślił fakt, iż jest to doskonały sposób promocji miasta Kłodzka. Ponadto miasto Kłodzko jest wymienione jako jedno z 36 miast zasłużonych dla kultury narodowej.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/341/2005 (zał. nr 14).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go w klaserze numizmatycznym przez firmę „Midi Manufaktura” – Józef Szulc z siedzibą w Bielsku Białej, ul. Skarpowa 2, na monety kolekcjonerskie serii „Historyczne miasta w Polsce” wydawanych przez Narodowy Bank Polski, druk nr 388 (zał. nr 15).

    Pytań nie zgłoszono.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/342/2005 (zał. nr 16).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia cen usług noclegowych świadczonych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Kłodzku, druk nr 385 (zał. nr 17).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna Pani Joanna Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/343/2005 (zał. nr 18).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/48/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 marca 1999r. w sprawie założenia Gimnazjum nr 1 w Kłodzku, druk nr 386 (zał. nr 19).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna Pani Joanna Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/344/2005 (zał. nr 20).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Integracyjnych w Kłodzku, Szkole Podstawowej nr 2 w Kłodzku, Gimnazjum nr 3 w Kłodzku, druk nr 387 (zał. nr 21).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna Pani Joanna Sudoł poinformowała, iż sporządzono wszystkie wcześniejsze uzgodnienia wynikające z Rozporządzenia Ministra, stąd też wydano pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/345/2005 (zał. nr 22).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania z komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Witolda Krzelowskiego, druk nr 380 (zał. nr 23).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Po czym poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/346/2005 (zał. nr 24).

    18. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Witolda Krzelowskiego, druk nr 381 (zał. nr 25).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Po czym poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/347/2005 (zał. nr 26).

    19. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania z komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Waldemara Dziopka, druk nr 382 (zał. nr 27).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Po czym poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/348/2005 (zał. nr 28).

    20. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Waldemara Dziopka, druk nr 383 (zał. nr 29).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Po czym poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/349/2005 (zał. nr 30).

    21. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXX/245/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25 listopada 2004 roku w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 390 (zał. nr 31).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Po czym poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/350/2005 (zał. nr 32).

    22. Podjęcie uchwały w sprawie skargi Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Malczewskiego 22 na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 389 (zał. nr 33).

    Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Krzysztof Kubit poinformował, iż po zapoznaniu się ze skargą uznano ją za bezzasadną.

    Pytań i uwag nie stwierdzono.

    Przewodniczący poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie skargi jako bezzasadną.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLII/351/2005 (zał. nr 34).

    23. Interpelacje i zapytania radnych.

    Pan Przewodniczący J. Migdał poinformował, iż od ostatniej sesji radni nie złożyli żadnej pisemnej interpelacji.

    Radny Z. Duda zapytał o realizację budowy drogi na osiedlu Książówka. Prawdopodobnie jest zapewnienie Agencji Nieruchomości Rolnych, że w tym roku przeznaczy dofinansowanie na ten cel. Pan radny pyta kiedy budowa zostanie rozpoczęta i jakie są możliwości gminy.

    Pan burmistrz R. Lipski poinformował, iż Agencja Nieruchomości Rolnych wystąpiła z taką propozycją do gminy miejskiej Kłodzko nie precyzując jednak jakiego rzędu będzie to kwota. Miasta nie jest stać na to, aby przejąć drogę, której kapitalny remont sięga pół miliona złotych. Pan burmistrz zaproponował w najbliższych dniach spotkanie z przedstawicielami Agencji Nieruchomości Rolnych w celu doprecyzowania pewnych kwestii. Burmistrz obiecał, iż poinformuje Wysoką Radę o wynikach rozmów z Agencją. 

    cd>>>

    Zamieściła: Magdalena Serafin

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego677

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-10-20 11:36:00
    Aktualizacja: 2007-12-22 23:24:05
    Odslon: 335

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR