Sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy na rzecz ich najemców
Wymagane dokumenty :
Wniosek
Opłaty:
Nabywca ponosi koszty związane z przygotowaniem lokalu do sprzedaży tj.:
- koszty wyceny lokalu mieszkalnego i działki,
- koszty wydzielenia geodezyjnego,
- koszty sporządzenia aktu notarialnego,
- koszty sądowe
oraz cenę nabycia lokalu.
Miejsce złożenia dokumentów :
Biuro Obsługi Ludności, pokój nr 101, I piętro
poniedziałek- piątek – w godz. 7.30 – 15.30
Termin i sposób załatwienia sprawy :
- około czterech miesięcy
- w przepadku braku księgi wieczystej lub konieczności dokonania podziału geodezyjnego około jednego roku
Jednostka odpowiedzialna :
Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym i Wspólnot Mieszkaniowych
pok. nr 122
tel.074-865 46 63
Podstawa prawna :
Art.34 ust.1 pkt3 , art.37 ust.2 pkt1 i art.70 ust.2 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U. z 2010 r. Nr 102, poz.651 z późn.zm.). Ustanawiania odrębnej własności lokali w domach wielolokalowych wchodzących w skład nieruchomości dokonuje się na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. z 2000 r. Nr 80, poz.903 z późn.zm.).
Uchwała Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 30 grudnia 2004 Nr XXXI/258/2004 w sprawie zasad sprzedaży mieszkań gminnych.